دسته‌بندی نشده

مجازی سازی سرور

مجازی سازی

مجازی سازی سرور یکی از نیازهای روز شرکت هایی و سازمان هایی هست که نیاز به اجرای شبکه و راه اندازی آن دارند.این امر باعث می شود که شما نیازی به یک سرور فیزیکی با هزینه های گزاف نداشته باشید شما با داشتن یک مجازی سازی می توانید تا چندین سیستم عامل چه سرور و سیستم عامل های عادی اجرا نماید.

در مجازی سازی شما می توانید منابع هر کدام از سرورها را به دلخواه خود اعمال نماید و در صورت نیاز به کاهش و افزایش تغییرات خود را اعمال کنید.مجازی سازی به شما این امکان را می دهد که فضای کمتری در رک و اتاق سرور خود اشغال کنید.مجازی سازی سرور یکی از اصولی ترین امور شبکه و خدمات سرور می باشد که نیاز به برنامه ریزی و کانفینگ دقیق و صحیح می باشد.

مجازی سرور جدید

ویژگی اصلی مجازی سازی 

مقرون به صرفه بودن

امکان توزیع و مدیرت منابع بین سرورها

استفاده از حداقل فضا در اتاق سرور

استفاده حداکثر از منابع سرور فیزیکی

امکان منیتورینگ سرورها

افزایش امنیت سرورها

تجمیع سرورهای فیزیکی

شبیه سازی

شرکت مجازی سازی سرور

شرکت های بسیاری در امور شبیه سازی و اجرای آن فعالیت دارند شرکت های نظیر IBM که یکی از اولین شرکت هایی می باشند که در زمینه خصوصی سازی فعالیت دارند.مجازی سازی امروزه در با توسط برنامه های بسیاری صورت می گیرد که بزرگترین شرکت در این زمینه vmware  فعالیت دارد.این شرکت با داشتن برنامه قدرتمند vmware workstation این امکان را به شما می دهد به هر تعداد که نیازمند سیستم عامل هستید آن را پیداه سازی نمایید. در نظر داشته باشید برای پیاده سازی ویندوز مجازی شما باید به سورس های فیزیکی نظیر رم و سی پی یو و هارد توجه نمایید.

دلایل مجازی سازی

مجازی سازی به شما کمک می کند در فضا ، زیرساخت ها ، منابع ، هزینه ها صرفه جویی کنید.این امر انعطاف پذیری شما را بالا می برد و می توانید در کسری در ثانیه منابع را بین سرور ها جا به جا نمایید.یکی دیگر از مواردی که در خیلی اهمیت دارد نیاز کمتر به صرف انرژی می باشد.بهینه سازی یکی دیگر از دلایل استفاده از مجازی سازی می باشد.

انواع نرم افزارهای مجازی سازی

نرم افزارهای بسیاری در زمینه مجازی سازی وجود دارد که به شما کمک می کند سیستم عامل مورد نیاز خود را در کنار یک دیگر نصب و راه اندازی نماید.از نمونه های مهم این نرم افزارها می توان به آن اشاره کرد تعدادی در ادامه شرح خواهیم داد.

 VMware Workstation Player

این برنامه یکی از معروفترین برنامه های مجازی سازی می باشد که اکثر پشتیبانان شبکه و کامپیوتر از آن استفاده می کنند این برنامه دارد.این برنامه از نظر کارایی و روان بودن این امکان را به افراد عادی می دهد با چندین کلیک ساده اقدام به نصب سرور خود نمایید.از نمونه افزونه این نرم افزار می توان به vmware 6 vcenter اشاره کرد که به صاحبان دیتاسنترها و کسانی که نیاز به سرورهای متعددی دارند امکانات فراونی را در دسترس قرار می دهد.

نرم افزار مجازی سازی VirtualBox

این نرم افزار همانند VMware از رابط کاربری ساده و یکنواختی برخوردار می باشد.از مزیت های این نرم افزار می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. مجموعه بسیار گسترده ای از محصولات مجازی سازی را با Fusion برای Apple Mac و Workstation Player برای رایانه ارائه می دهد.علیرغم تفاوت نام ، این دو محصول در واقع راه حل یکسانی را ارائه می دهند ، هرچند متناسب با هر سیستم عامل میزبان است.

مجازی سازی مایکروسافت Hyper-V

یکی دیگر از نرم افزارهای می باشد در حوزه مجازی سازی فعالیت دارد.این نرم افزار که توسط مایکروسافت تهیه شده است. این می تواند ماشین های مجازی را روی سیستم های x86-64 که دارای ویندوز هستند ، ایجاد کند.این نرم افزار به شما کمک می کند از چندین ویندوز هم زمان استفاده نمود. بدون آنکه تداخلی باهم داشته باشند.می توان گفت که این نرم افزار رقابت با مجازی ساز VirtualBox  باشد.

تجمیع سرورهای فیزیکی

همان طور که شما می توانید از منابع سرور اصلی استفاده نماید.می توانید همزمان از چندین سرور را با هم تجمیع نمایید.تجمیع سرور به شما کمک می کند که چندین سرور رو به صورت همزمان استفاده نمایید.این امر به شما کمک می کند حداقل هزینه و فضا را استفاده نماید.

شبیه سازی در نرم افزار

نرم افزارهای برای سیستم عامل هایی موبایل هم قابل استفاده می باشد.این نرم افزارهای به شما کمک می کند شما بتوانید بدون نیاز به نیاز سخت افزاری از با مجازی سازی بتوانید شبیه سازی رو انجام دهید.

خدمات مجازی سازی

خدمات مجازی سازی سرور از آنجایی اهمیت دارد که شما می توانید نیازهای خود را با کمترین هزینه اجرا نماید .نوین نت با داشتن 10 سال تجربه در زمینه اجرای خدمات مجازی سازی و شبکه کامپیوتری این خدمات را برای شما اجرا می نماید.خدمات ویرچال ماشین یکی از اصولی ترین مواردی است که می توان در خدمات شبکه اکتیو به مشتریان ارائه نماییم .هرچند این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است اما نیازمند تجربه کافی و لازم در این زمینه می باشد.مجازی سازی در شرکت ما با آخرین نرم افزارها و لایسنس ها صورت می گیرد که این موضوع باعث می شود سرعت و کیفیت کار به مراتب بالاتر برود و امنیت سرورهای شما تضمین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *