سیستم های امنیتی و حفاظتی

دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات

دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات

دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات

دوربین مداربسته مناسب شرکتها

دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات باید بتوانند محیط بزرگ‌تری را پوشش دهند. باید محیط را اندازه‌گیری کرد تا بتوانید دوربین و لنز مناسبی را انتخاب کنید. بسیاری از مدیران شرکت‌های بزرگ می‌خواهند که سیستم‌های نظارتی برای کنترل پرسنل و دارایی‌ها را به‌صورت همزمان داشته باشند. یعنی باید یک سیستم نظارتی کامل وجود داشته باشد. دوربین‌های گنبدی رایج‌ترین انتخاب برای دفاتر بزرگ است. یکی از دلایل آن این است که این دوربین‌ها می‌توانند بدون اینکه کسی متوجه زاویه دیدشان شود، نظارت همه‌جانبه داشته باشند. همچنین، دوربین‌های گنبدی برای نصب روی سقف مناسب بوده و میدان دید وسیع‌تری دارند.

دوربین‌های آنالوگ، برای کارخانه‌ها و ادارات پیشنهاد نمی‌شوند. انواع دوربین مداربسته تحت شبکه (دیجی HD) را مناسب‌تر است.

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته برای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی

* نصب دوربین مداربسته  در نقاطی که پرسنل از تجهیزات ماشین آلات استفاده می‌کنند

* نصب دوربین مداربسته  برای نظارت بر درب‌ها؛ ورودی کارکنان، انبارها و…

* نصب دوربین مداربسته برای کنترل واحد مالی، سلف غذاخوری، آشپزخانه

* نصب دوربین مداربسته جهت رصد خودروهای شرکت

* نصب دوربین مداربسته برای کنترل م

حوطه اطراف کارخانه

بهترین نوع دوربین مداربسته برای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی کدام است؟

دوربین‌هایی که از وضوح تصویری بالا برخوردارند.

. دوربین مداربسته آنالوگ: نامناسب

. دوربین مداربسته HD: مناسب

. دوربین مداربسته AHD: مناسب

. دوربین مداربسته FULLHD: کاملاً مناسب

. دوربین مداربسته تحت شبکه IP: کاملاً مناسب

استفاده از دوربین مداربسته در انبارها یک امر ضروری است. چون نه تنها با نصب این دوربین‌ها  نظارت بر پرسنل و محافظت از کالاها صورت می‌گیرد بلکه انجام اقدامات پیشگیرانه است.

یکی از دلایل لزوم این دوربین‌ها این است که در صورت وقوع حادثه یا جراحت به دلیل سهل‌انگاری از قوانین ایمنی، مالک مجموعه درگیر نخواهد بود.

دوربین‌های مداربسته PTZ گزینه شناخته‌شده برای نظارت بر انبارها است.

این دوربین‌ها در مقایسه با سایر دوربین‌ها محیط‌های وسیع‌تری را پوشش می‌دهند چون می‌توان آنها را  در جهات مختلف حرکت داده و زوم کرد.

دوربین‌های PTZ قابلیت حرکت در مسیرهای از پیش تعریف‌شده را هم دارند یعنی در زمان حرکت، می‌تواند دو ناحیه جداگانه رو پوشش دهد و به آن برنامه داد و در هزینه‌های شما برای خرید چند دوربین صرفه‌جویی کند.

نظارت در داخل و بیرون شرکت ها :

نظارت بر داخل و بیرون مجموعه

دوربین‌های مخصوص نظارت داخلی معمولاً ارزان‌تر بوده و به فناوری‌های کمتری نیاز دارند و نیازی به مراقبت در برابر آب‌وهوا و مقاومت لنز نیست.

دوربین‌های نظارتی محیط بیرونی باید دارای  مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی داشته باشند و لنزهای آن‌ها قطور باشند.

اشتباهی نباید در نصب دوربین‌های بیرونی توسط افراد غیرمتخصص ایجاد شود زیرا جایگذاری و نصب اشتباه این دوربین‌ها باعث ورود رطوبت به داخل آن و ایجاد کپک می‌شود.

یکی دیگر از آن اشتباهات، انتخاب لنزهای اشتباه است. حتماً قبل از خرید دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات ، باید در مورد میدان دید، فاصله و طیف پوشش دهی آن تحقیق شود.

نظارت در روز و شب بر طبق شرایط نوری بسیار فرق می‌کند. شرایط نوری باعث می‌شود دوربین در ارائه نظارت دقیق و ثبت ویدیوهای کارآمد باشد. برای نصب دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات، حتماً آنها را در نقاطی قرار دهید که از نور مناسب برخوردار هستند. دوربین‌های دید در شب باید میزان مشخصی نور داشته باشند تا بتواند تصاویر را شفاف نشان دهند.

سیاه‌وسفید یا رنگی :  دوربین مداربسته سیاه‌وسفید در شرایطی که نور بسیارکم باشد مناسب می‌باشد.

اغلب دوربین مداربسته های تا 30 متر دید درشب دید دارند کخه نمونه‌های آن‌ها دام و بالت هستند. دوربین مداربسته های دام و بالت با ویژگی‌های عمومی وامکانات فنی یکسانی هستند وفقط برای تنوع‌طلبی کاربران با ظاهرهای مختلف تولید شده‌اند. اکثر کاربران برای فضای داخلی خود دوربین مداربسته های کوچک و جمع‌وجور را انتخاب می‌کنند. از روی سلیقه‌ی کاربران مشخص‌شده است که درانتخاب دوربین برای فضای داخلی از دوربین مداربسته های دام استقبال بیشتری می‌شود.

دوربین مدار بسته دام :

گنبدی شکل است و زاویه فیلم‌برداری در دوربین مداربسته دام مشخص نیست، به همین علت همواره جلوی سارقان را از ارتکاب جرم می‌گیرد. دوربین مدار بسته دام با اشعه مادون‌قرمز مجهز شده‌اند. این فناوری موجب شده است، تا در نور بسیارکم یا حتی در تاریکی مطلق قابل به فیلم‌برداری و ضبط تصاویر باشند. لنز این دوربین در فضای بسته قرار دارد، به همین علت طول عمر بالاتری نسبت به دوربین مداربسته بالت دارد. همچنین امکان خرابی و دستکاری توسط افراد متخلف نیز وجود ندارد.

از اید دوربین‌ها برای محیط‌های داخل ساختمان مانند اتاق‌ها,فروشگاه‌ها, ادارات, راهروها و پارکینگ‌های سرپوشیده استفاده می‌شود..

برای اتاق‌هایی با متراژ کمتر از 12 متر بهتر است از دوربین‌های لنز ثابت یا همان دام استفاده شود.

دوربین‌های واید داینامیک

مکان‌هایی مانند ورودی‌های اصلی ساختمان که معمولاً بین دو محیط داخل و خارج ازنظر نوری تفاوت وجود دارد از دوربین‌های واید داینامیک ارائه می‌شوند که خاصیت خنثی کردن این اختلاف نور رادارند.

کاربد: فضاهای باز, پیاده‌روها, پارکینگ‌ها

دوربین مداربسته مناسب این جاها هستند که لنز وریفوکال, کاور, و قابلیت دید در شب  داشته باشند.

راهرو ها و ورودی ها:

دوربین مداربسته مناسب شرکتها و ادارات

این مکان ها از نظر امنیتی در درجه بالایی می باشند برای همین بهتر است در شب و در تاریکی مطلق نیز تصویری قابل قبول به شما ارائه دهند. به همین علت دوربین های دید در شب که بوسیله دیودهای الکترونیکی که اشعه مادون قرمز از خود ساتع میکنند پیشنهاد می شود.

دوربین مداربسته بالت :

بالت

این نوع از دوربین‌های مداربسته معمولاً به شکل استوانه یا مکعب مستطیل هستند. که به‌صورت دیواری و در محیطهای بیرونی قابل‌نصب هستند. کاربرد این دوربین‌ها برای فضاهای بیرونی و خارجی هستش. بدنه این دوربین‌ها ضد آب می‌باشد و مناسب فضاهای مرطوب و دارای شرایط بد آب و هوایی هستند.

دوربین مداربسته بالت معمولاً دارای خصوصیت دید در شب است. قابلیت دید در شب دوربین بالت بستگی به تعداد آل ای دی  در داخل لنز دوربین دارد.

انتخاب نوع لنز

در دفاتری که دارای ارتفاع سقفی معمولی هستند و دوربین مداربسته در ارتفاع 270 سانتیمتری از کف زمین نصب می‌شود می‌توانید از لنزهای 3.6 میلیمتر و 2.8 میلیمتر استفاده کرد. برای این ارتفاع معمولاً لنزهای بیش از 3 میلیمتر کارایی ندارد مگردر مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد.

استفاده از لنزهای بزرگ باعث می‌شوند که تصاویر با زوم بیشتری ذخیره شوند. در این صورت شما بخشی از تصویر زیر دوربین را نخواهید دید. مثلاً برای ارتفاع 270 سانتیمتر اگر از لنز 2.8 میلیمتر استفاده شود تقریباً شما از زاویه 30 درجه به بعد بین دیوار و دوربین را خواهید داشت وچیز مهمی از تصویر را از دست نخواهید داد ولی تصاویر کمی کوچک‌تر از واقعیت خواهند بود ولی همین حالت برای لنز 3.6 میلیمتر تصاویری واقعی‌تر یا به‌نوعی بزرگ‌تر را در اختیارتان قرار خواهد داد اما زوایایی که از دست می‌دهید حدود 45 درجه افزایش میابد درواقع حدوداً یک تا دومتر از فضای زیر دوربین مداربسته را درتصویر نخواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *