شبکه کامپیوتری

بهترین سوئیچ های شبکه در بازار

اگر شما در حوزه نصب دوربین های مدار بسته مشغول به فعالیت هستید، مهندس آی تی می باشد و در کارهای مربوط به شبکه مشغول هستید، بدون شک این سوال نیز برای شما پیش آمده است که بهترین سوئیچ های شبکه در بازار در سال ۱۴۰۰ کدام ها سوئیچ ها می باشند؟ ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی نوین نت قصد داریم تا بهترین سوئیچ های شبکه را به شما معرفی کنیم. هم چنین توضیحاتی در مورد سوئیچ های شبکه، کاربرد آن ها شرح می دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


بهترین سوئیچ های شبکه در بازار.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

منظور از سوئیچ های شبکه

اغلب افرادی که به دنبال خرید بهترین سوئیچ های شبکه می باشند، هیج اطلاعات و آگاهی در مورد مفهوم سوئیچ شبکه ندارند. به همین خاطر بهتر است پیش از معرفی هرنوع سوئیچی ابتدا توضیحاتی را در مورد این وسیله بیان کنیم.


یک شبکه کامپیوتری، از اتصال چند کامپیوتر و دیگر تجهیزات و لوازم جانبی شبکه،بهترین سوئیچ های شبکه و یک روتر و اکسس پوینت تشکیل می شود.

استفاده کردن از این تجهیزات برای هر شبکه کامپیوتری بسیار ضروری می باشد.

زیرا تعامل و ارتباط میان این شبکه ها با یک دیگر، توسط این ابزارها است که امکان پذیر می شود. اما سوئیچ های شبکه یکی از اساسی ترین و مهم ترین لوازم از ابزارهای شبکه به حساب می آیند.

سوئیچ های شبکه، در حقیقت یکی از اعضای فعال شبکه ها می باشند، این وسیله ها شباهتی به هاب ها دارند اما، از هاب های شبکه هوشمندتر بوده و فعالیت بهتری دارند.

طبق مدل OSI سوئیچ ها به طور معمول، در لایه دیتا لینک یا همان لایه ۲ کار می کنند. وظیفه سوئیچ های شبکه، منتقل نمودن دستگاه های دیتا از دستگاهی به محلی دیگر از شبکه، طبق آدرس سخت افزاری است.

با استفاده نمودن از سوئیچ ها،همه ابزارها، مثل پرینتر، سرورهای شبکه و کامپیوتر در یک بنا قرار گرفته و با یک دیگر تعامل دارند. و جهت برطرف نمودن نیاز های یک دیگر کار می کنند. استفاده کردن از بهترین سوییچ های شبکه دارای مزایای فراوانی در شبکه می باشد.


بهترین سوئیچ های شبکه در بازار.نوین نت

نحوه کارکردن بهترین سوئیچ های شبکه

این سوال ممکن است برای شما پیش آمده باشد که، بهترین سوئیچ های شبکه موجود در بازار، به چه شکلی کار می کنند؟ داده ها و اطلاعات در شبکه ها، به شکل فریم و بسته داده جا به جا شده و منتقل می گردند.

هرکدام از فریم ها شامل یک سری اطلاعات مثل آدرس مبدا و آدرس مقصد هستند. سوئیچ های شبکه با توجه به مک آدرس فریم ها که در قسمت مقصد وجود دارند، پورت های مقصد را تشخیص میدهند. سپس داده و اطلاعات را به همان پورت ارسال می کنند.


همانطور که می دانید، هر دستگاهی مک آدرس مختص به خود را دارد که فقط و فقط برای همان دستگاه مناسب می باشد.بنابراین سوییچ های شبکه، با در اختیار داشتن مک آدرس مقصد، داده و اطلاعات را به صاحب آن ارسال می کنند.

شایان به ذکر است که تمامی مک آدرس ها در یک جدول مخصوص قرار می گیرند. نام این جداول، جدول مک آدرس می باشد.

بهترین سوئیچ های شبکه در بازار.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

تفاوت هاب ها و بهترین سوئیچ های شبکه

آیا شما اطلاع دارید که میان هاب و بهترین سوئیچ های شبکه چه تفاوت هایی وجود دارد؟


سوئیچ های شبکه کاربرد بیشتری دارند یا هاب ها؟ قابلیت کدام یک از آن ها بیشتر است؟ ما در ادامه مقاله پاسخ تمامی این سوالات را به شما خواهیم داد.
شاید شما فکر کنید که همه دستگاه های اتصال دهنده نود و یا گره ای، کاملا با یک دیگر شباهت دارند اما، بر اساس محل قرارگیری و نوع استفاده کاربران، این دستگاه ها مختلف بوده و باهم تفاوت هایی دارند.

اساسی ترین تفاوت میان هاب و سوئیچ شبکه و روتر این می باشد که سوئیچ های شبکه بر خلاف هاب ها، از این که چه دستگاهی در خواست اطلاعات دارند باخبرند و آن را تشخیص می دهند.


این موضوع تاثیر چندانی در شبکه کوچک و شبکه های خانگی ندارد. اما در شبکه های گسترده تر و وسیع تر، کارایی شبکه به صورت بسیار چشم گیری و زیادی کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این ها بروز مشکل collision در هاب ها بسیار زیاد و شایع می باشد. اما سوئیچ شبکه، نسب به هاپ پورت های خود را خیلی بهتر و راحت تر مدیریت می کند و مانع بروز مشکل collision می شود.

بهترین سوئیچ های شبکه در بازار.نوین نت

انواع بهترین سوییچ های شبکه

اگر شما در حوزه انواع و اقسام سوییچ های شبکه تحقیقاتی را انجام داده باشید، متوجه این می شوید که افراد متخصص در این زمینه سوئیچ ها را طبق جنبه های مختلفی به دسته مختلفی تقسیم بندی کرده اند.

ما در ادامه سه نوع از انواع بهترین سوئیچ های شبکه را که لحلظ سخت افزاری بسیار عالی هستند معرفی خواهیم کرد.

سوییچ شبکه POE

کلمه POE مخفف power over Ethernet می باشد. سوئیچ شبکه poe طبق فناوری و تکنولوژی poe کار می کند. در این نوع از سوییچ های شبکه، دیتا و برق به وسیله یک کابل انتقال پیدا می کند. یعنی اطلاعات و دیتاها به شکل موازی و یا به صورت برق گیرنده می رسند.

یکی از مهم ترین ویژگی های سوییچ های شبکه PoE انعطاف پذیری بالای آن ها است.این سوییچ ها برای دستگاه های ریموتی که به منبع برق امکان دسترسی ندارند می توانند بسیار مناسب باشند.

سوئیچ های شبکه فیبر نوری

اکثر سوئیچ ها با پورت RJ45 و کابل های اترنت معمولی همانند cat5 ، cat6 و cat 7 کار میکنند. اما در صورتی کا شما به اتصالات بسیار طولانی احتیاج دارید، مثل بیش تر از ۱۰۰ متر، کابل های اترنت معمولی نمی توانند کافی باشند.

در این شرایط شما باید حتما از کابل های فیبر نوری استفاده کنید. سوئیچ شبکه ای که دارای پورت کابل فیبر نوری می باشد، ترکیبی از پورت فیبر نوری و پورت RJ45 دارند. معمولا به پورت هایی فیبر نوری، Factore pluggable sfp-small from می گویند.

سوئیچ شبکه Stackable

این نوع سوئیچ شبکه ترکیبی از سوییچ های ماژولار و fixed می باشد. به این معنی که؛ بعضی از مدل های fixed قابلیت این را دارند که با سوئیچ های هم مدل خود ترکیب گردند. این نوع از سوییچ ها به وسیله یک کابل مخصوص، از قسمت پشتی به یک دیگر متصل می شوند و با باهم مشغول به کار می شوند‌. به صورتی که ما یک سوئیچ با چندین پورت متعدد داریم.


بهترین سوئیچ های شبکه در بازار.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

بهترین سوئیچ شبکه به چند دسته تقسیم می شود؟

ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین سوییچ های شبکه را در ۳ دسته ارزان، متوسط و گران تقسیم بندی کنیم. اما اگر قصد داریم در دسته قیمت متوسط سوییچ ها، بهترین برند سوییچ شبکه و سوییچ شبکه سیسکو را پیدا کنید که قیمت مقرون و به صرفه ای داشته باشد اصلا‌ جای نگرانی نیست.
در ادامه چند نمونه از بهترین، پرفروش ترین و معروف ترین سوییچ های شبکه را به شما معرفی می کنیم.

⦁ سوئیچ ۸ پورت تی پی لینک مدل TL-SF1008D Cee 12.0
⦁ سوئیچ ۸ پورت دی لینک مدل DES-1008A
⦁ سوئیچ شبکه ۵ پورت تی پی لینک مدل TL-SF1005D Ver 16.0
⦁ سوئیچ شبکه ۵ پورت تندا مدل S105
⦁ سوئیچ شبکه ۴۸ پورت سیسکو مدل WS-2960-49TT-L

نتیجه گیری

امیدواریم که از مطالعه این مقاله از سایت نوین نت لذت برده باشید و اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *