شبکه کامپیوتری

اهداف راه اندازی شبکه داخلی| نصب و راه اندازی شبکه Network

اهداف راه اندازی شبکه داخلی network

اهداف راه اندازی شبکه داخلی

اهداف راه اندازی شبکه داخلی موضوع این مقاله می باشد. شبکه داخلی فرآیندی است برای دستیابی و ارتباط با همکاران درون سازمان می باشد. امروزه بسیاری از سازمانها تلاش می کنند تا شبکه داخلی بین کارکنان را بهینه کنند. هدف اصلی شبکه داخلی بهبود روابط کارکنان، افزایش انگیزه، تعامل و بهره وری کارکنان است.

شبکه کامپیوتری، که به آن شبکه داده نیز گفته می شود. مجموعه ای از گره های به هم پیوسته است که می تواند انتقال، دریافت و مبادله داده ها، ترافیک صوتی و تصویری را انجام دهد.

نمونه هایی از گره ها در یک شبکه شامل سرورها یا مودم ها است. شبکه های رایانه ای معمولاً به کاربران پایانی کمک می کند تا منابع را به اشتراک بگذارند و ارتباط برقرار کنند. آنها معمولاً در همه جا مانند خانه ها، ادارات و ادارات دولتی ظاهر می شوند.

اهداف راه اندازی شبکه داخلی

شبکه چیست؟

شبکه در لغت به گروهی از افراد یا اشیاء گفته می شود که می توانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با هم در ارتباط باشند. یک شبکه از دو یا چند رایانه تشکیل شده است که به منظور به اشتراک گذاشتن منابع (مانند چاپگرها )، تبادل فایل یا اجازه ارتباطات الکترونیکی به یکدیگر متصل شده اند. رایانه های موجود در شبکه ممکن است از طریق کابل، خطوط تلفن، امواج رادیویی، ماهواره ها یا پرتوهای نور مادون قرمز به یکدیگر متصل شوند.

دستگاه های شبکه از انواع پروتکل ها و الگوریتم ها برای تعیین دقیق نحوه انتقال و دریافت داده های پایانی استفاده می کنند. شبکه های کامپیوتری کاربردهای گوناگونی دارند که امروزه بسیاری شازمان ها آن را ضروری می دانند.

تفاوت شبکه‌های سیمی و وایرلس

شبکه های سیمی به طور کلی بسیار سریعتر از شبکه های بی سیم هستند. با شروع روترهای گیگابیت و سایر فناوری های جدید سرعت داده ها پیوسته بهبود یافته است. علاوه بر این، شبکه های سیمی از هرگونه نقطه ای هستند که گاهی در اتصال بی سیم وجود دارد. این عمدتاً به این دلیل است که از کابل جداگانه ای برای اتصال هر دستگاه به شبکه استفاده می شود و هر کابل داده ها را با همان سرعت انتقال می دهد.

یک شبکه سیمی نیز سریعتر عمل می کند زیرا هرگز توسط ترافیک غیرمنتظره یا غیر ضروری سنگین نمی شود. هر کاربر غیرمجاز نمی تواند به شبکه متصل شود مگر اینکه دستگاهش با استفاده از کابل اترنت متصل شده باشد.

امنیت
هنگامی که با فایروال های لازم و سایر برنامه های امنیتی پیکربندی می شود. یک شبکه سیمی به خوبی از دسترسی های غیر مجاز محافظت می شود. تا زمانی که پورت های صحیح فعال شده و شبکه برای فعالیت های مشکوک کنترل شود. اتصال سیمی با فناوری های امنیتی موجود، الزامات حفاظتی مورد نیاز برای انجام عملیات تجاری روزانه را در دفتر شما فراهم می کند.

هزینه
بسته به پیکربندی، چارچوب یک شبکه سیمی می تواند نسبتاً ارزان باشد. کابل های اترنت، سوئیچ ها، روترها و سایر سخت افزارها نسبتاً مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، طول عمر سخت افزار معمولاً قبل از نیاز به ارتقا آزمون زمان را تحمل می کند.

انواع شبکه

شبکه کامپیوتری به گروهی از رایانه های متصل به یکدیگر گفته می شود که کامپیوتر را قادر می سازد با رایانه دیگر ارتباط برقرار کرده و منابع، داده ها و برنامه های کاربردی خود را به اشتراک بگذارد.

شبکه به رایانه ها اجازه می دهد تا از طریق هر وسیله ای با رایانه های مختلف ارتباط برقرار کرده و ارتباط برقرار کنند. LAN، MAN و WAN سه نوع اصلی از شبکه هستند که برای فعالیت در منطقه تحت پوشش خود طراحی شده اند.

یکی از تفاوت های عمده  LAN، MAN و WAN در پوشش قرار دادن منطقه جغرافیایی آن ها است، یعنی LAN کوچکترین منطقه را پوشش می دهد. MAN مساحتی بزرگتر از LAN را پوشش می دهد و WAN بزرگترین منطقه را شامل می شود.

نواع شبکه های کامپیوتری
LAN (شبکه محلی)
PAN (شبکه منطقه شخصی)
MAN (شبکه منطقه شهری)
WAN (شبکه گسترده)

LAN (شبکه محلی)

شبکه محلی گروهی از رایانه ها است که در یک منطقه کوچک مانند ساختمان، دفتر به یکدیگر متصل شده اند.
LAN برای اتصال دو یا چند رایانه شخصی از طریق وسیله ارتباطی مانند جفت پیچ خورده، کابل کواکسیال و غیره استفاده می شود.
هزینه کمتری دارد زیرا با سخت افزار ارزان قیمت مانند هاب، آداپتورهای شبکه و کابل های اترنت ساخته شده است.
داده ها با سرعت بسیار بالاتری در شبکه محلی منتقل می شوند.
شبکه محلی امنیت بالاتری را ارائه می دهد.

اهداف راه اندازی شبکه داخلی lan

PAN (شبکه منطقه شخصی)

شبکه شخصی شخصی شبکه ای است که معمولاً در محدوده 10 متری مرتب شده است.
شبکه شخصی منطقه ای برای اتصال دستگاه های رایانه ای استفاده شخصی استفاده می شود که به عنوان شبکه منطقه شخصی شناخته می شود.
دستگاه های رایانه شخصی که برای توسعه شبکه شخصی استفاده می شوند. عبارتند از لپ تاپ، تلفن های همراه، پخش کننده رسانه و ایستگاه های پخش.

اهداف راه اندازی شبکه داخلی pan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *