رادیو وایرلس میکروتیک چیست

در حال حاضر، برند میکروتیک یکی از بهترین و قدرت مندترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه است. برند میکروتیک، با توسعه دادن انواع اقسام تجهیزات شبکه به صورت کابلی و وایرلس یا همان بی سیم، توانسته محبوبیت بسیار زیادی در میان سایر تولیدکنندگان تجهیزات را به دست آورد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این محصول توضیحاتی را شرح داده و انواع رادیو میکروتیک را به شما معرفی کنیم.

در کشور ایران نیز برند میکروتیک، دارای جایگاه بسیار ویژه و خاصی است و مخاطبان مختص به خود را دارد. یکی از محصولات کاربردی میکروتیک، رادیو میکروتیک است که در انواع مختلف و مدل های متنوعی به تولید می‌ رسد.

رادیو وایرلس میکروتیک چیست.نوین نت

همان طور که گفته شده رادیو میکروتیک در انواع مختلفی در کمپانی میکروتیک به تولید می رسد که یکی از انواع این محصول، رادیو وایرلس می باشد. این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد. در ادامه انواع رادیو میکروتیک‌ را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع رادیو میکروتیک

به صورت کلی رادیو میکروتیک در دو نوع طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می شود:
⦁ QRT 5
⦁ Metal
⦁ NetBox 5
⦁ DynaDish
⦁ Netmetal 5
این نوع از انواع رادیو میکروتیک، جهت استفاده در محیط های بسیار بزرگ با منتقل نمودن اطلاعات در مسافت های بسیار طولانی مثل پاپ سایت ها، کارخانه و… مورد استفاده قرار می گیرند.
⦁ SXT 5
⦁ LHG5
⦁ SXTsq 5
⦁ SXT Lite 5
⦁ DISC lite
⦁ SXTsq Lite 5
این مدل های رادیو میکروتیک، جهت استفاده در کسب کارها و مکان های کوچک مثل دفاتر و یا حتی خانه مناسب بوده و استفاده می شوند.

آیا در ایران نمایندگی رادیو میکروتیک وجود دارد؟

از بیشترین دغدغه افراد برای خرید محصولات میکروتیک و یا حتی محصولات دیگر، داشتن ضمانت و نمایندگی آن محصول می باشد. خصوصا در محصولاتی که خارجی هستند این مسئله بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه انواع رادیو میکروتیک در ایران، دارای نمایندگی است و می توانید محصولات مورد نظر خود را با ضمانت پس از فروش خریداری کنید.

رادیو وایرلس میکروتیک چیست.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

انواع رادیو میکروتیک وایرلس

به صورت کلی رادیو های وایرلس از برند میکروتیک، در ۲ نوع تولید شده و به بازار عرضه می شود. این دو نوع عبارتند از:
⦁ رادیو وایرلس آنتن داخلی
⦁ رادیو وایرلس آنتن خارجی

انواع رادیو وایرلس

در این قسمت انواع رادیوهای وایرلس را به شما معرفی خواهیم کرد. اما پیش توضیح هرچیز بهتر در ابتدا رادیو وایرلس را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم تا از آن درک بهتری داشته باشید.

رادیو وایرلس چیست؟

در واقع رادیو وایرلس یک وسیله است که دیتا یا اینترنت را دریافت نموده و به شکل امواج رادیویی به مقصد ارسال می نماید. هم چنین می تواند به صورت برعکس نیز عمل کند یعنی امواج رادیویی را دریافت کرده و به صورت اینترنت و دیتا آن ها را انتقال داده و برقراری ارتباط را انجام می دهد. حال این نوع ارتباط، به شکل نقطه به نقطه PTP و یا یک نقطه به چندین نقطه PTMP طبق نیاز می تواند شکل گیرد.


رادیوهای وایرلس، بر اساس ساختار خود، یا به صورت یکپارچه هستند و یا برای نصب و راه اندازی شدن، به یک آنتن جدا نیاز دارند. علاوه بر این ها رادیو وایرلس ها، طبق نیاز در منتقل نمودن دیتا و مسافت آن، دارای توامایی های مختلفی هستند.
انواع رادیو وایرلس عبارت است از:
⦁ رادیو وایرلس میکروتیک
⦁ رادیو وایراس Ubiquiti
رادیو وایرلس میکروتیک، از کیفیت بالایی برخوردار و ما در این مقاله این برند رادیو وایرلس را مورد بررسی قرار می دهیم.

چگونگی انتخاب صحیح رادیو وایرلس میکروتیک

دو نکته اصلی و بسیار کلیدی در خرید و انتخاب انواع رادیو میکروتیک، میزان مسافت و میزان پهنای باند جهت منتقل نمودن اطلاعات است.
به عنوان مثال، از رادیوهای میکروتیک وایرلس همانند SXTsq Lite 5 و یا LHG 5 جهت استفاده در مسافت هایی که کم‌ تر از ۱۰ کیلومتر هستند و می توانند تا ۳۰۰ مگابیت را انتقال دهند، استفاده می گردد.

لازم به ذکر این آمار و ارقام، در محیط آزمایشگاه به دست آمده و در دنیای حقیقی، با توجه به نویزهای موجود در محیط و آب هوا این میزان توانایی کاهش پیدا می کند.


انواع رادیو میکروتیک وایرلس دیگری نیز هستند که قدرت بیش تری دارند مثل رادیوهای BaseBox و یا Netmetal که جهت استفاده به آنتن هایی به صورت جدا نیاز دارند. این رادیوهای وایرلس از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند تا مسافت بیش از ۳۰ کیلومتر نیز اطلاعات و داده ها را انتقال دهند.

نکاتی برای نگه داری و خرید رادیو وایرلس

⦁ حتما پیش از خرید انواع رادیو میکروتیک وایرلس، با متخصصان و کارشناس های فنی مشورت نمایید تا مناسب ترین گزینه را خریداری کنید.
⦁ هنگام خرید از عدم گارانتی محصول و یا دارا بودن گارانتی مطمئن شوید.
⦁ به هیچ وجه بدون آشنایی با انواع سیستم وایرلس، به نصب و راه اندازی محصول اقدام نکنید.
⦁ از کابل های اصلی و با کیفیت استفاده نمایید تا در مدت زمان طولانی، دستگاه از کار نیفتد و دچار اختلال نشود.

رادیو وایرلس میکروتیک چیست.نوین نت

برد رادیو میکروتیک

همان طور که در ابتدا متن ذکر شد، میکروتیک یک شرکت بسیار معتبر است که، در حوزه وایرلس‌، لوازم‌ و تجهیزات شبکه، محصولات تولید می کند. این شرکت در لیتوانیا واقع شده و از سال ۱۹۹۶ کار خود را اغاز نمود. این کمپانی در سال ۱۹۹۷ موفق شد تا اولین سیستم عامل Router OS را به تولید برساند. سپس در سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفت تا محصولات سخت افزاری شبکه و وایرلس را نیز ارائه کند. یکی از این محصول روتربرد یا همان برد رادیو می باشد.
مهم‌ ترین قابلیت محصولات میکروتیک، قیمت مقرون به صرفه و مناسب در‌مقابل پایداری بسیار بالای سیستم می باشد. که شرکت میکروتیک را به یک رقیب سرسخت برای کمپانی های سیسکو، هواویی و موتورلا تبدیل نموده است.

برد رادیو میکروتیک چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه برد رادیو میکروتیک به عوامل مختلف و بسیار زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل منطقه و وضعیت جغرافیایی، کیفیت رادیو و آنتن، بازه فرکانسی، نویز محیط و نوع پروتکل ارسال دیتا می شود.

چگونه می توان یک آنتن و یک رادیو مناسب و خوب خریداری کرد؟

سوالی که برای اغلب خریداران و حتی فروشندگان انواع رادیو میکروتیک پیش می آید این است که چگونه می توان یک رادیو و یک آنتن مناسب را خریداری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا ما باید نسبت به شرایط و نویزهای محیطی، اطلاعاتی را به دست آوریم.


به صورت کلی، ارتباطات رادیویی و وایرلس به دو دسته تقسیم می شوند. این دو دسته اصلی و مهم عبارتند از:LOS و NLOS
NLOS یا همان No line of sight هنگامی است که یک مانع در مسیر دید رادیو شما قرار می گیرد. LOS یا line of sight نیز در هنگامی حاصل می گردد که رادیو شما دید کاملا مستقیمی داشته باشد و هیچ گونه مانعی در مسیر وجود نداشته باشد.


در شرایط NLOS یا no line of sight, شما به یک رادیو واسطه در وسط مسیر نیاز دارید. تا بتواند نیاز شما را برطرف نماید و بتواند شرایط LOS را ایجاد کند.

رادیو وایرلس میکروتیک چیست.نوین نت

تجهیزات اینترنت رادیویی

در واقع لوازم و تجهیزات انواع رادیو میکروتیک وایرلس، تجهیزاتی بسیار ضروری در حوزه افزایش یافتن پوشش دهی شبکه بی سیم در یک محدوده است.‌با وجود آنتن بی سیم و رادیوهای میکروتیک وایرلس، می توان سبب گسترش دادن و وسعت بخشیدن شبکه های وایرلس شد.

هم چنین طبق میزان توانایی که آنتن دارد، پوشش شبکه نیز افزایش پیدا می کند. لازم به ذکر است که کمپانی ها و شرکت های زیادی در حوزه تولید انواع تجهیزات رادیویی و آنتن مشغول به فعالیت هستند که از بین آن ها می توان به برندهای های Micro tik و Ubiquiti اشاره نمود. که ما در این متن از نوین نت، به توضیح در مورد برند میکروتیک پرداخته ایم. در ادامه به معرفی یکی از تجهیزات رادیویی می‌ پردازیم.

آنتن در انواع رادیو میکروتیک

در واقع در مهندسی رادیو و رادیوهای وایرلس، آنتن به عنوان یک رابط و واسطه میان امواج رادیویی می باشد. آنتن، توسط فضا و جریان الکتریکی، در هادی فلز است. در انتقال یافتن فرستنده رادیویی، جریان الکتریکی به پایانه های آنتن رسیده و آنتن نیز انرژی را به شکل امواج الکترومغناطیسی تابش می دهد.

در زمان دریافت، آنتن قسمتی از قدرت یک موج رادیویی را قطع کرده و در ترمینال هایی که دارد جریان الکتریکی را تولید می نماید که برای گیرنده تقویت خواهد شد.
آنتن از رساناهایی ترکیب شده است که توسط برق به فرستنده و یا گیرنده اتصال پیدا می کنند. از آنتن ها می توان برای دریافت امواج رادیویی و انتقال آن ها در تمام جهت ها و یا در جات خاصی استفاده کرد.

انواع آنتن

⦁ آنتن ایزوتروپیک
این نوع آنتن، از هر جهت میزان سیگنال مشخصی را تابش می دهد.
⦁ آنتن دو قطبی
آنتن دو قطبی، نمونه ای از آنتن های اولیه می باشد. و تعداد بسیار زیادی از آنتن ها بر اساس آن ها ساخته شده است.
⦁ آنتن چند قطبی


این آنتن تشکیل شده از یک میله فلزی می باشد. که به طور معمول روی یک سطح رسانای مصنوعی و یا زمین سوار می گردد. یک طرف از خط فرستنده و یا گیرنده، به زمین و طرف دیگر آن به هادی اتصال دارد.
⦁ آنتن آرایه


این نوع آنتن ها از چند آنتن ساده تشکیل می شوند. و به عنوان یک آنتن تک مرکب عمل می کنند‌.
⦁ آنتن حلقه یا

Loop
آنتن های loop از یک سیم پیچ و یا حلقه تشکیل می شوند. آنتن های حلقه ای بجای میدان الکتریکی، به طور مستقیم با میدان مغناطیسی و موج های رادیویی ارتباط دارند.

رادیو وایرلس.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

تجهیزات رادیویی

در حقیقت تجهیزات تجهیزات رادیویی در انواع رادیو میکروتیک، تحت عنوان یک محصول تعریف می شوند. که معمولا موج های رادیویی را برای ارتباط های رادیویی و یا تعیین نمودن رادیو را ساطع و یا دریافت می نمایند.


تجهیزات و یا یک سیستم یکپارچه زیرسیستم، جهت ارتباط از راه دور با تابش و تعدیل موج های الکترو مغناطیسی، در فضا بدون هیچ راهنمای مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته و در بسته بندی تجهیزات رادیویی هستند.


عموما تجهیزات رادیویی برای ارتباط چند نقطه و یا نقطه به نقطه جهت تبادل میان اطلاعات شبکه محلی، در یک شهر مناسب بوده و استفاده می شوند.

انواع رادیو میکروتیک.نوین نت

خرید رادیو میکروتیک

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات یک شبکه کامپیوتری، رادیو وایرلس میکروتیک است. این محصول جهت پوشش دهی های گسترده شبکه وایرلس در مسافت های بسیار طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع رادیو میکروتیک وایرلس، آنتن های قوی و قدرت مندی دارند.
رادیو وایرلس میکروتیک، به وسیله یک روتر، به شبکه متصل شده و اینترنت را دریافت می ‌کند.

این محصول از راه امواجی با طول بلند و یا کوتاه اینترنت را به آدرس مقصد ارسال می نماید. به صورت کلی انواع رادیو میکروتیک وایرلس به دو نوع تقسیم بندی می شوند:
⦁ رادیو وایرلس indoor
⦁ رادیو وایرلس Outdoor
رادیوهایی که در دو دسته بندی بالا قرار دارند، می توانند از لحاظ طراحی ظاهری، سطح و میزان عملکرد و مشخصه های فنی با یک دیگر تفاوت داشته باشند. هم چنین این محصولات دارای دو نوع عملکر هستند، که شامل ارتباط CPE و با نقطه به نقطه هستند.

قیمت رادیو وایرلس میکروتیک

همان طور که گفته شد انواع رادیو میکروتیک وایرلس، از نظر ظاهر، مشخصات فنی و عملکردی که دارند با یک دیگر تفاوت دارند. هم چنین این محصولات در انواع مختلفی تولید می شوند که از لحاظ قیمت دارای تفاوت هایی هستند. در نتیجه نمی توان در قیمت مشخصی را برای این محصولات به صورت دقیق بیان کرد.

اما لازم به ذکر است که رادیو وایرلس برند میکروتیک دارای قیمت مناسبی بوده و مقرون به صرفه هستند.


ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی نوین نت، در مورد انواع رادیو میکروتیک و قیمت آن ها توضیحاتی را شرح دادیم امیدواریم اطلاعات کافی را از این مطلب کسب نموده باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

به علت نوسانات بازار در خصوص تجهیزات اکتیو و دوربین های مداربسته قبل خرید حتما تماس حاصل فرمایید. 02191306720
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من