شبکه کامپیوتری

روتر شبکه سیسکو

به تجهیزاتی که وظیفه بسته بندی نمودن اطلاعات‌ و ارسال کردن آن ها از مبدا به مقصد را بر عهده دارد، روتر سیسکو شبکه گفته می شود. به بیان دیگر، برای هرکدام‌ از بسته هایی که انتقال داده می شود، از مبدا به مقصد در روترهای جدول، مسیریابی شده و در آن‌ اطلاعاتی‌‌ مثل آدرس آی پی فرستنده و گیرنده و هم چنین انواع داده ها ذخیره سازی می گردند.

پس از آن روتر سیسکو طبق همین روال، بسته های اطلاعاتی را در شبکه هدایت می کند. مهم ترین وظایف روتر سیسکو، عبارتند از انتقال اطلاعات، مسیریابی و هم چنین انتقال بسته های داده بین شبکه!


در حقیقت به وسیله این تجهیزات، شرایط جهت برقرار نمودن ارتباط بین دستگاه های سیمی و بی سیم در شبکه های مختلفی با یک دیگر‌فراهم می شود.
باتوجه به این موضوع که برند سیسکو، از بهترین و پیشرفته ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است، روتر هایی را تولید کرده که علاوه بر مسیریابی، دارای قابلیت اتصال به درایور های مختلف و ایجاد نمودن چاپگرهای اشتراکی و نمونه های شبیه می باشد.

روترشبکه.نوین نت

روترهای سیسکو

روتر سیسکو را می توان طبق فاکتورهای مختلفی، دسته بندی کرد. به طور مثال این تجهیزات شبکه، از لحاظ پهنای باند و مدل دارای تفاوت های بسیاری می باشند. هم چنین می توان روترهای سیسکو را طبق وظیفه و کاربردی که دارند در دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد.

این دسته بندی ها عبارتند از:

روتر های اصلی

از این روتر ها برای سازمان ها و دیتا سنترهای بسیار گسترده و بزرگ مثل گوگل و یا آمازون استفاده می شود. این گونه سایت ها و سازمان ها به پهنای باند بسیار زیادی احتیاج دارند، در واقع روتر های اصلی سیسکو، برای سازمان ها و کسب کارهای کوچک به هیچ وجه مناسب نیستند.

روتر دروازه یا روتر edge سیسکو

همان طور که از اسم این روتر‌ سیسکو مشخص است، این روترهای در قسمت بیرونی ترین و لبه شبکه قرار‌ می گیرند. وظیفه آن ها، برقرار‌ نمودن ارتباط با اینترنت و دیگر شبکه های کامپیوتری است.

روتر توزیع

این گونه روترهای سیسکو، بسته و اطلاعات ارسالی را از روتر دروازه دریافت کرده و به کاربران و دستگاه های مورد نظر ارسال می نمایند.

روتر بی سیم

در واقع این نوع از روترهای شبکه، همان مودم های ADSL هستند که در اکثر محیط های کاری و منازل، از آن ها استفاده می شود.

این روتر ها علاوه بر این که شبکه های محلی را به شکل سیمی و یا بی سیم راه اندازی میکنند، امکان متصل شدن شبکه محلی به اینترنت را نیز برقرار می نمایند.


علاوه بر دسته بندی بالا، روترهای سیسکو از نظر مشخصه های سخت افزاری، پهنای باند و… نیز به مدل های مختلف دسته بندی شده اند. کاربردی ترین روترهای سیسکو عبارتند از:

⦁ روتر سیسکو e1500-2911
⦁ روتر 2800
⦁ روتر سیسکو 1800
⦁ روتر 1841
⦁ روتر سیسکو 2811
⦁ روتر k9

روتر سیسکو.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

روتر سیسکو چیست؟

در واقع روتر سیسکو، به وسیله بسته هایی که شامل انواع مختلف داده هستند، همانند فایل ها، انتقال های ساده مثل تعاملات وب و ارتباطات، داده های شبکه را مسیریابی و هدایت می نمایند.


بسته های هر داده، شامل چند بخش و لایه می شوند. یکی از این لایه ها، اطلاعات شناسایی مثل فرستنده، انواع داده، اندازه و حجم داده و آدرس آی پی که از همه مهم تر است را به همراه خود دارد.

روتر سیسکو اطلاعات این لایه را خوانده سپس آن ها را اولویت بندی کرده و مسیر مناسب را برای انتقال هرکدام را انتخاب می نماید.

روتر سیسکو ۲۸۱۱

روتر ۲۸۱۱، از سری روتر های ۲۸۰۰ سیسکو می باشد. این روترها به روترهای سیسکو ISR یا همان integrated servies Routers معروف هستند.

به این معنا که چند سرویس روتینگ، Voip و… را پشتیبانی می نمایند. پس از مدتی روترهای ۲۸۰۰ جایگزین روترهای ۲۶۰۰ شدند. هم چنین عملکرد آن ها به میزان بسیار چشم گیری افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر در بازار کشور، روتر سیسکو ۲۸۱۱ جزو پرطرفدارین انواع روتر است که به بازار عرضه شده و به فروش می رسد.
دلیل این محبوبیت، اندازه فیزیکی مناسب و کوچک و قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می باشد.

روتر شبکه.نوین نت

ویژگی روتر سیسکو ۲۸۱۱

⦁ عملکرد خوب و سرعت بسیار بالا
⦁ پشتیبانی نمودن از ۴ کارت پرسرعت WAN
⦁ پشتیبانی‌ عالی از ماژول شبکه
⦁ پشتیبانی بیش تر از ۹۰ ماژول شبکه
⦁ دارا بودن‌ ۲ پورت اترنت
⦁ پشتیبانی از‌ سوئیچینگ لایه دوم
⦁ پشتیبانی از ۱۵۰۰ تونل وی پی‌ ان
⦁ دارا بودن قابلیت استفاده به جای‌ فایروال
⦁ پشتیبانی از VoIP

روتر سیسکو ۱۸۴۱

سیستم های سیسکو، تعریف جدیدی را از روترها با خدمات یکپارچه جهت ارسال ایمنی و ارسال داده به صورت همزمان و خدمات تصویری و صوتی ارائه کرده اند. در ۲۰ سال اخیر روتر سیسکو ۱۸۴۱ به عنوان یکی از بهترین روترها با خدمات داده ها به صورت یکپارچه و امنیت است که به شکل هوشمندانه ای در یک سیستم یک پارچه و منعطف جهت تحویل سریع و مقیاس پذیر کاربردهای بسیار مهم عمل می کند.


طراحی روتر ۱۸۴۱ به گونه ای است که می تواند نیازهای کسب و کارهای کوچک و یا متوسط را به خوبی برطرف نماید.
روترهای سیکو ۱۸۴۱ نمونه تکامل یافته روتری های ۱۷۰۰ هستند. این روترها جهت اتصال ایمنی طراحی شده اند.این محصولات قابلیت پشتیبانی بیش تر از ۳۰ کارت را با رابط WAN را دارند.

روتر سیسکو.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

کاربرد روتر سیسکو‌۱۸۴۱

⦁ اتصال ایمن
⦁ حمل و نقل رمزگذاری شده vpn
⦁ Easy vpn
⦁ کنترل پذیرش شبکه NAC جهت دفاع از آنتی ویروس ها
⦁ پروتکل ایمن SSH نسخه 2.0 و هم چنین پروتکل مدیریت ساده SNMP در یک مجموعه

روترسیسکو

در واقع روتر شبکه سیسکو نامی است که حداقل یک بار به گوش مهندسین و متخصصین شبکه خورده است. کمپانی سیسکو، ابتدا کار خود را با تولیدن کردن انواع روترها آغاز کرد. و پس از گذشت مدت زمانی این دستگاه ها را کامل کرده و آن ها را تبدیل به روترهای سیسکو چند کاره نمود.


در اکثر سازمان ها، شعبه ها و شرکت ها، استفاده نمودن از روتر سیسکو به صورت های مختلفی رواج دارد. در واقع ارتباط میان سازمان مختلف و یا شعبات مختلف توسط روترها و پروتکل ها انجام پذیر است.


به طور کلی اگر بخواهیم به شبکه اینترنت نگاهی عمیق داشته باشیم، می فهمیم که اینترنت چیزی جز ارتباط میان روترهای لبه شبکه نیست. بنابراین می توان نتیجه گرفت که روتر سیسکو مهم ترین نقش را در ارتباط میان شبکه را دارد.

روتر ۲۸۱۱

روتر شبکه سیسکو ۲۸۱۱ نوعی روتر شبکه تک یونیت است. که شما می توانید این روتر را در رک‌ شبکه قرار بدهید. عملکرد روتر ۲۸۱۱ به این گونه است که می تواند از یک شبکه به شبکه دیگر انتقال دهد. این روتر به وسیله آی پی های مخصوص به یک فرد را به کاربران اختصاص خواهد داد. هم چنین روتر۲۸۱۱ می تواند تمامی بسته های ارسالی را تشخیص داده و بر اساس آدرس مقصد ارسال کند.

روتر ۱۸۴۱

روتر ۱۸۴۱، یکی از پرکاربردترین دیوایس های شبکه است. این روتر وظیفه متصل کردن چند شبکه بی سیم و یا سیمی‌ را بر عهده دارد. از روترهای سیسکو ۲۸۱۱ در شبکه های LAN و WLAN استفاده می گردد که در سومین لایه شبکه فعالیت می کنند.


در واقع روترهای ۲۸۱۱ داده ها و بسته های ارسالی را از شبکه ای به شبکه دیگر‌ انتقال می دهد‌ و در برخی اوقات شبیه به فایروال عمل می کنند.
ما در این مقاله به طور‌کامل درمورد روتر سیسکو توضیحاتی را شرح داده ایم.امیدواریم از این مطلب از سایت نوین نت اطلاعات کافی را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *