شبکه کامپیوتری

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه

از مهم ترین‌ و اساسی ترین مشخصه ها، در انتخاب بهترین سرور شبکه، سرعت پردازنده آن می باشد.به همین خاطر سرعت یک سرور شبکه به عنوان یکی از اصلی ترین موارد انتخاب سرور می باشد.

مواردی دیگری که باید هنگام خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه حتما در نظر گرفته شود، پهنای باند، فضای دیسک و حافظه سرور می‌ باشد.

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.نوین نت

هرچه قدر میزان قدرت پردازنده سرور شبکه بیشتر باشد، سرور می تواند عملیات هایی را که به صورت هم زمان هستند راحت و با سرعت بیشتری انجام دهد. سایت هایی که استاتیک هستند با cpu هایی در حد متوسط و ضعیف می توانند به خوبی کار کنند.

اما سایت هایی که پویا می باشند، سرورهای بازی و برنامه های مدیریت داده برای کار به سرورهای شبکه با قدرت بالاتری نیاز دارند.


حتما به این نکته توجه داشته باشید که در تست عملکرد سرور شبکه، همه مقادیر به طور متوسط ارائه می گردد و برخی از برنامه های خاص نیز در زمان استفاده از ظرفیت کامل چند هسته را مورد استفاده قرار نمی دهند.

میزان کارکرد برنامه ای که از چند هسته استفاده می کنند از آن که در نمودار ها مشاهدا می کنید بسیار بیش تر است.

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

سرور شبکه چیست و چگونه کار می کند؟

در واقع سرور، جهت پردازش انواع درخواست ها و تحویل دادن داده ها به دیگر رایانه ها از طریق شبکه های یا و اینترنت طراحی شده است.

برای اغلب افراد نام سرور معمولا، تداعی کننده یک وب سرور می باشد. که وظیفه آن نمایش صفحه های وب از طریق اینترنت به دیگران است. اما در حقیقت انواع دیگر سرور شبکه نیز وجود دارد که شبیه به سرورهای محلی هستند که تمام داده ها را در داخب یک شبکه درون سازمانی مراقبت و نگه داری می نمایند.


اگر بخواهیم به صورت دقیق تر بگوییم، سرور شبکه نرم افزاری است که یک سری وظایف را بر عهده دارد اما، یک سخت افزار قدرت مند نیز باید از نرم افزار سرور پشتیبانی نماید. که به این سخت افزار نیز سرور شبکه گفته می شود.

اغلب شبکه های کامیپوتری، از یک یا پیش چند سرور پشتیبانی می نمایند، و یکسری وظیفه های تخصصی را نیز برعهده می گیرند. بر اساس یک قاعده خاص، هرچه قدر شبکه از لحاظ کلاینت هایی که به آن اتصال دارند گسترده تر باشد. احتمال این که سرور های متعدد تری در آن نقش دارند که هرکدام از این سرور ها برای اهداق مخصوصی در نظر گرفته شده اند.

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.نوین نت

راهنمای خرید بهترین سرور شبکه

برای خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه، باید خصوصیات سخت افزار را با دقت ویژه ای و بر اساس نیازی که دارید بررسی کنید.

به عنوان مثال، کامپیوتری با یک قیمت متوسط، قادر است که همه نیازات کاری یک دفتر کاری کوچک را تحت عنوان یک سرور چاپگر برطرف نماید. این در حالیست که، برای چند کاربر نرم افزار مدیریت بانک اطلاعاتی، مبادلات و حجمی که مربوط با تجارت الکترونیک است. مناسب نمی باشد‌ در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت تا بتوانید، با هزینه ای مقرون‌ و به صرفه، بهترین سرور‌شبکه را خریداری کنید‌.


هریک‌ از کسب و کارهای کوچک، می توانند، از داشته های مخصوص به خود سود ببرند. اما انتخاب و خرید بهترین سرور شبکه و دیگر‌ ابزارها برای صاحبان کسب کار، به عنوان یک چالش بزرگ به حساب می آید. انتخاب و خرید بهترین‌ سرور شبکه و هم چنین دیگر تجهیزات شبکه برای کسب کارهای کوچک با بودجه ای متوسط کمی سخت و طاقت فرسا به نظر می‌ رسد.

اما می توان با مشخص کردن نیاز هایی که از یک سرور شبکه دارید این مشکل را برطرف نمایید.

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

انتخاب بهترین سرور شبکه مناسب

انتخاب بهترین سرور شبکه، یکی از مسائل بسیار مهم و کلیدی است که در راه اندازی شبکه و کسب کار های کوچک بسیار حائز اهمیت می باشد. این موضوع، از مواری است که احتیاج به تخصص و دانش در سطح بسیار بالایی دارد.

به همین خاطر ما در ادامه متن، نکات ضروری و مهم را برای خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه را برای شما شرح می دهیم. تا با مطالعه ی این مطالب بتوانید نسبت به خرید بهترین سرور شبکه با آگاهی بالایی اقدام کنید.

برای خرید و انتخاب نمودن یک سرور شبکه باید این سوال را در ذهن داشت که بهترین سرور شبکه که متناسب با کسب کار من است چه سروری می باشد؟ جهت پاسخ دادن به این سوال مهم و کلیدی، باید حتما یک سری مطلب های اولیه را در مورد سرورهای شبکه و خصوصیات آن ها دانست.
برای این که بفهمید بهترین سرور شبکه برای شما چه سرویسی می باشد ابتدا باید با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند توجه کنید. این افراد عبارتند از:

مدیر سازمان یا مجموعه

این افراد به طور کلی در مورد خط مش کسب کارها دارای اطلاعات بسیار زیادی هستند. و در مورد این که در آینده قرار است چه سرویسی ارائه گردد آگاهی کامل دارند.

مدیر مالی

این فرد از مقدار بودجه ای که می توان برای انتخاب و خرید بهترین سرور شبکه در نظر گرفت، اطلاعات کافی دارد. مشورت با این فرد به شما کمک می کند که از بودجه ای که دارید مطلع شوید و بر اساس آن بودجه برای خرید بهترین سرور شبکه اقدام کنید.

مسئول IT

این فرد دارای اطلاعات و آگاهی بالایی در مورد مسائل و جزییات فنی شبکه می باشد. و نیازهای سازمان و IT شبکه را به خوبی می شناسد.

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.نوین نت

گام اول برای خرید بهترین سرور شبکه

در نخستین قدم شما باید مشخص کنید که کسب و کار‌ و شبکه شما چه نیازهایی دارد.این سوال باید از زاویه های مختلفی بررسی شود که عبارتند از:


⦁ می خواهیم سرور چه کاری انجام دهد؟
⦁ چه خصوصیاتی در کسب و کار برای شما حائز اهمیت است؟
⦁ اصلی ترین چالش شما برای خرید سرور شبکه چیست؟
⦁ در حال حاضر کسب و کار شما درون چه مرحله ای می باشد و قرار است در آینده به کجا برسد.

گام دوم برای انتخاب بهترین شبکه سرور شبکه

در این مرحله باید، بودجه ای را که قرار است برای خرید سرور شبکه در نظر بگیریم تعیین شود. ممکن است که مدیر مالی سازمان موارد فنی را به خوبی درک نکد. بنابراین باید همه نیازهای مالی شرکت را بر اساس نیازهای فنی بیان نماییم.


⦁ همه روش ها و راهکارها باید دارای سود اقتصادی به صورت واضح باشند.
⦁ همه افراد با تومان و ریال آشنایی دارند نه با بایت و بیت
جهت رسیدن به این هدف ها، حتما باید ابزارهایی که برای محاسبه اقتصادی هستند، مورد استفاده قرار بگیرند. موردهایی که در ابزار محسابه طرح می شود عبارتند از:
⦁ نرم افزار و لایسنس ها
⦁ سخت افزار سرور
⦁ هزینه های انسانی
⦁ هزینه های مکانی
⦁ هزینه های سرور
⦁ هزینه های اجرا
⦁ هزینه های نگه داری و مدیریت

خرید و انتخاب بهترین سرور شبکه.فروشگاهی اینترنتی نوین نت

گام سوم (گام آخر) در انتخاب و خرید بهترین سرور شبکه

در این مرحله یعنی آخرین مرحله، باید به متخصصان شبکه و مدیر IT مراجعه نمود. شما می توانید موارد ایده آل مدیر IT را به شکل زیر دسته بندی کنید:


⦁ انجام دادن کارهای روزانه
⦁ افزایش میزان سرعت عملیات ها
⦁ کاهش یافتن ریسک پذیری پروژه
⦁ ارائه خدمات متمایز
⦁ کاهش دادن هزینه های نگه داری
⦁ وجود روش ها و راه کارهای پردازشی مختلف
⦁ کاهش یافتن پیچیدگی مدیریت و کاهش اتومات شدن آن ها

کلام آخر

ما در این‌ مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کافی را درمورد انتخاب و خرید سرور شبکه ارائه کنیم. امیدواریم از این مقاله از سایت نوین نت اطلاعات مفید و کافی را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *