شبکه کامپیوتری

ارائه راه حل های ویپ

ارائه راه حل های ویپ

ممکن است در سیستم ویپ، شما با مشکلات گوناگونی همچون میزان کیفیت صدا رو به رو شده و این مشکل سبب شده تا شما کلافه شوید، از سوی دیگر نیز ممکن است این مشکل سبب آسیب رسیدن به نحوه عملکرد یک کسب و کار نیز شود. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از مشکلاتی که در سیستم های ویپ رایج است را شرح بدهیم، سپس به ارائه راه حل های ویپ بپردازیم.

در حال حاضر سیستم های ویپ یعنی صدار بر مبنای پروتکل اینترنت، در حوزه ارتباطی انقلاب نموده و شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچکی با ارائه گزینه های گوناگون ارتباطی و ادغام نمودن راه ها به جای استفاده از راه مکالمه قدیمی و سنتی، از این سیستم استفاده می نمایند.

 سیستم-ویپ

سیستم ویپ.نوین نت

جدا از مزیت های بسیار زیادی که سیستم ویپ دارا بوده و در اختیار کاربران‌ قرار‌‌ می دهد، ممکن‌ است در برخی اوقات این سیستم دچار مشکلاتی گردد، که می‌ توان با ارائه راه حل های ویپ در این مقاله تمامی این اختلالات را حل و فصل کرد. در ادامه مشکلات پر رواج سیستم ویپ را به شما معرفی خواهیم کرد، ممکن است در همین لحظه تعدادی از این مشکلات در سیستم شما وجود داشته باشد و بتوانید آن را برطرف کنید. این مشکلات عبارتند از:

⦁ اتصال به اینترنت به صورت کم- ارتقا دادن کیفیت و سرعت اتصال به اینترنت
⦁ کافی نبودن پهنای باند شبکه- عدم وجود منابع و یا وجود ترافیک بیش از حد معمول داخلی
⦁ فقدان پکت یا بسته – ممکح است داده ها در زمان انتقال گم شده و یا از بین رفته باشند. باید در این هنگام جهت ردیابی بسته داده ها اقدام کنید و مشکل را برطرف نمایید.

ارائه راحل های ویپ برای تعدادی از مشکلات سیستم ویپ

در صورتی که سیستم ویپ شما به خوبی مدیریت نشده باشد، شما می توانید از ارائه راه حل های ویپ‌ بهره مند شوید و با خیالی آسوده با سیستم خود کار کنید و از مزایای آن لذت ببرید.

 

قطع و وصل شدن صدا

قطع و وصل شدن صدا که سکوت های کوتاه را بین حرف زدن دو طرف خط را شامل می شود، به صورتی که انگار صدای طرف مقابل را با حالت لکنی بشنویم، این مشکل به دلیل این اسن که تراکم ترافیک بسیار بالا و از طرف دیگر نیز پهنای باند کافی وجود ندارد.

علاوه بر این ها ممکن است که یک نرم افزار روی حالت اجرا باشد و قسمت زیادی از پهنای باند را برای خود اشغال کرده باشد، در ارائه راه حل های ویپ، جهت برطرف نمودن قطع و وصل شدک صدا در ویپ باید:

سایر کامیپوترهای شبکه

در صورتی که امکان آن وجود داشت، سایر سیستم هایی را که به شبکه متصل هستند خاموش نمایید.
نرم افزارها و استریم فایل هایی که پهنای باند بالا نیاز دارند.

بعضی از نرم افزار های موجود در شبکه حجم بسیار بالایی از پهنای باند را به خود اختصاص می دهند تا اجرا شوند، به خصوص برنامه های استریم فایل، نتفلیکس، یوتیوب! یکی از مواردی که در ارائه راه حل های ویپ توصیه می شود، بستن چنین نرم افزارهایی در شبکه می‌ باشد.

تنظیم Qos روتر

یکی‌ دیگر از راه حل ها جهت حل این مشکل این است که نسبت به چک نمودن تنظیمات روتر اقدام نمایید، و از این موضوع اطمینان حاصل کنید که سرویس شما به گونه ای تنظیم شده باشد که اولویت آن حتما ترافیک ویپ‌ باشد.

محدودیت های پهنای باند

از دیگر ارائه راه حل های ویپ برای قطع و وصل شدن صدا، چک کردن میزان سرعت پهنای باند می باشد. در صورتی که پهنای باند شما به ازای هزینه ای که پرداخت می کنید نباشد، بهتر است در این مواقع با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت تماس حاصل کنید و مشکل را برای آن ها مطرح نمایید.

نرم افزارهای جاسوسی و یا بد افزارها

شما می توانید توسط نرم افزار AD Aware و یا سایر برنامه های دیگر، سیستم ویپ خود را اسکن نمایید.

ارائه راه حل های ویپ برای تاخیر صدا یا پژواک

تاخیر در انتقال صدا، تاخیری از که اهمیت بسزایی دارد. زمانی که فردی از آن طرف خط در حال صحبت بوده اما صدای آن با تاخیر به طرف دیگر خط می رسد. هنگامی که صدا دارای پژواک باشد، شما صدای خود را نیز در داخل تلفن خواهید شنید و یا این که ممکن است صدای فرد مقابل دو بار شنیده شود. این دو مشکل به طور معمول به راحتی برطرف می شوند. شما می توانید از روش های که در ارائه راه حل های ویپ وجود دارد، استفاده نمایید:

 

اینترفیس الکترو مغناطیسی از سخت افزار voip

در واقع پژواک در بیش تر از مواقع به دلیل اینترفیس الکترومغناطیسی حاصل از نزدیکی به سخت افزار ویپ شما به سایر لوازم الکترونیکی باشد. شما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که روتر، کامپیوتر، تلفن، درگاه صدا و لوازم‌ های دیگر سیستم ویپ در فاصله متناسبی از یک دیگر قرار گرفته باشند.

اینتر فیس آکوتستیک از گوشی تلفن

در برخی اوقات نیز وجود پژواک و تاخیر در صدا می تواند در اثر تجهیزات آکوستیک سیستم باشد. اگر فرض کنیم که صدای گوشی تلفن بالا باشد، جهت این که بفهمید مشکل به همین دلیل است یا خیر، میکروفون تلفن خود را بپوشانید و دوباره گوش دهید تا متوجه که پژواک همچنان وجود دارد یا خیر! در صورتی که مشکل شما حل شد، صدای گوشی را کاهش دهید.

ارائه سرویس اینترنت

در برخی مواقع نیز ممکن است که شرکت ارائه سرویس اینترنت شما، دچار اختلالاتی شده باشد که سبب کاهش میزان کیفیت صدا در ویپ می‌ گردد. به طور معمول مشکل پژواک و تاخیر صدا در تماس به دلیل بالایی پینگ است. یکی از موارد ارائه راه حل های ویپ این است که روی سیستم خود یک‌ تست پینگ نصب نمایید، تا از منشا مشکل اطمینان حاصل کنید.

ارائه راه حل های ویپ برای  قطع شدن صدا به صورت مداوم

یکی دیگر از مشکلاتی که به ارائه راه حل های ویپ نیاز دارد، قطع شدن تماس و یا صدا به شکل مرتب است. در این مواقع ممکن است که میزان ظرفیت شبکه دفتر شما فضای خالی نداشته باشد و این که در تجهیزات شبکه مشکلی رخ داده باشد. شما می توانید برای حل این مشکل از روش های زیر استفاده نمایید:

تلفن معیوب

یکی از روش هایی ارائه راحل ویپ‌ این است که در صورتی که یک تلفن دیگر دارید، آن را مورد استفاده قرار دهید. با این کار متوجه خواهید شد که مشکل هنوز وجود دارد یا خیر!

تنظیمات Qos روتر

شما می توانید تنظیم روتر خود را چک نمایید و از این بابت اطمینان حاصل کنید که کیفیت سیستم Qos به نحوی تنظیم شده باشد که ترافیک ویپ نسبت به موارد دیگر اولویت داشته باشد.

سیستم تلفن ویپ

سیستم تلفن ویپو شرکت نوین نت

عدم تماس های پایدار

ناپایدار بودن تماس ها در سیستم ویپ به دلیل تقاضا بالا در شبکه دفتر است. شما ممکن است در حین تماس از کیفیت بالای صدا حس رضایت داشته باشید اما در تماس های بعدی مشکلاتی را مشاهده کنید. در ارائه راه حل های ویپ برای رفع این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزارهایی که پهنای باند مصرف می کنند

همان طور که گفته شد در شبکه برنامه هایی وجود دارند که میزان بالایی از پهنای باند را مصرف می کنند. همانند برنامه هایی همچون یوتیوب، اسپاتیفای، نتفلیکس و‌‌‌…
ما در این مقاله از شرکت نوین نت به ارائه راه حل های ویپ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *