شبکه کامپیوتری

سرور رکمونت | قیمت کیس سرور رکمونت

سرور رکمونت

سرور رکمونت (Rack Mount Server)  یک نمونه از سه نوع  سرورهایی هست که  می توان گفت مجموعه از قطعات سخت‌افزاری کامپیوتری است. سرور‌ها در سه نوع ساختار تولید می‌شوند. سرور‌های رکمونت (Rackmount)، سرور‌های ایستاده (Tower) و سرور‌های تیغه‌ای (Blade).

ما در این جا به معرفی سرور رکمونت می پردازیم.  برای استفاده بهینه از سرور و امکانات آن باید ساختار مناسب به کسب و کار خود را انتخاب کنید. ملاک های در انتخاب مهم هستند. مثلا بار کاری پردازش، فضا، بودجه برای خرید، فضای مورد نیاز دستگاه‌های ذخیره‌سازی، یکپارچگی و پیاده سازی. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از خرید سرور بدانید کدام ساختار برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود. اگر شما یک متخصص فناوری اطلاعات باشید یا با سازمان‌های مرتبط همکاری داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که به سروری نیاز خواهید داشت اما اگر تجربه زیادی دراین امر نداشته باشید خرید سرور مناسب می‌تواند کمی سخت باشد. همانطور که اشاره شد فاکتور‌های زیادی در خرید مناسب وجود دارند که در نهایت باید با بودجه مد نظر شما هماهنگی داشته باشند.که وظیفه پردازش درخواست‌ها، ارائه سرویس و عملکرد مناسب به برنامه‌ها است. به صورت معمول سرور‌ها دارای قدرت پردازشی، حافظه و دستگاه‌های ذخیره سازی بسیار بیشتر نسبت به کامپیوتر‌های خانگی و معمولی هستند. با استفاده از سرور کاربر می‌تواند پردازش داده‌ها، کنترل چند درخواست و … را به راحتی انجام دهد.

تفاوت سرورهای رکمونت با سایر سرورها

سرور‌های رک یا رکمونت نسبت با سرور‌های ایستاده کوچک‌تر هستند و درون یک رک قرار می‌گیرند. رک در واقع شکافی است که بدنه سرور به راحتی درون آن قرار می‌گیرد و حالتی کشویی مانند دارند. سرور‌های رک در Bay به صورت عمودی قرار خواهند گرفت که ما بین آنها می‌توان حتی از دستگاه‌های مختلف مثل ذخیره‌سازی، خنک کننده، SAN  و یا شبکه استفاده کرد. اندازه سرور‌های رکمونت را بر اساس یونیت معرفی می‌کنند که هر یونیت 19 اینچ طول و 1.5 تا 1.75 اینچ ارتفاع دارد. استفاده از رک به کاربر این قدرت را می‌دهد که از دستگاه‌های الکترونیکی خود همراه با سرور استفاده کنند. هر رک می‌تواند شامل چند سرور و دستگاه‌های مختلف باشد.

 بدین ترتیب سرور‌های رکمونت، فضای بسیار کمتری را به خود اختصاص خواهند داد. به خاطر اینکه رو می‌تواند میزبان تقریبا اکثر دستگاه‌های مورد نیاز سخت‌افزاری باشد، مدیریت کابل‌ها بسیار تمیزتر انجام خواهد شد و دیگر شاهد مشکلاتی سرور‌های ایستاده نخواهیم بود. البته مراحل سخت سیم کشی درون رک همچنان وجود دارد. مانند سرور های ایستاده، سرور‌های رکمونت نیز همچنان نیاز به KVM برای استفاده دارند. این نوع سرور‌ها از لحاظ آپگیرید سخت‌افزاری پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی بسیار انعطاف‌پذیر هستند و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود، سرور را آپگرید کند.

سرورهای  رکمونت در واقع یک ماشین همه منظوره است که می‌تواند برای پشتیبانی از طیف وسیعی از نیازها پیکربندی شود. آنها معمولاً در محیط های مرکز داده یافت می‌شوند.  برخلاف سرورهای سنتی که شباهت زیادی به کامپیوتر دارند، سرور rack  گسترده‌تر است. بنابراین بسته به نوع طرح می‌توان آن را با استفاده از پیچ‌های نصب شده یا ریل در رک محکم کرد. اگر فقط به تعداد کمی سرور نیاز دارید، از نظر اقتصادی به دلیل هزینه‌های پایین‌تر، بهترین انتخاب هستند

سرور رکمونت می‌تواند یک دارایی استراتژیک باشد که برای ایجاد زیرساخت‌های محاسباتی قابل اعتماد و همه کاره در مرکز داده استفاده می‌شود – به شرطی که بهترین سیستم‌ها را برای برنامه‌ها و محیط استفاده خود انتخاب کنید. سرورهای رکمونت  به طور کلی مقرون به صرفه بوده و تنظیم و نگهداری آنها آسان است.

عملکرد سرور رکمونت

همانطور که گفته شد. سرورهای رکمونت  سرورهایی هستند که درون یک rack نصب می‌شوند. قفسه دارای عرض یکنواخت است و سرورها با استفاده از پیچ به قفسه سوار می‌شوند. هر رک می‌تواند چندین سرور را در خود جای دهد و سرورها معمولاً روی هم قرار می‌گیرند و مانند همه سرورها، سرورهای rack نیز داده ها و خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند. آنها معمولاً در مراکز داده‌ای پر از ده‌ها یا حتی صدها رک سرور و کابینت‌های رک سرور یافت می‌شوند.

در خرید سرور رکمونت، اکثر سازمان‌ها براساس نیازهای برنامه‌های خود و خواسته‌های کسب و کار هدایت می‌شوند. بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات در تلاش برای استفاده حداکثر از بودجه‌های محدود و فضای محدود در مرکز داده، نگران هزینه اولیه، مصرف کلی برق و جای فیزیکی سرور rack mount خواهند‌بود. در حالت ایده آل ، شما می‌خواهید یک سیستم رکمونت با صرفه جویی در مصرف انرژی پیدا کنید که بهترین توازن بین پردازش، ذخیره‌سازی و قابلیت‌های شبکه‌ای را که بارهای فعلی شما به آن نیاز دارند و مقیاس پذیری مورد نیاز برای راه حل آینده را فراهم کنند. پشتیبانی از سری و تعداد هسته پردازنده، تعداد و نوع درایوهای ذخیره‌سازی محلی، نوع حافظه، اسلات‌های توسعه برای هر کنترل کننده RAID ،پورت‌های شبکه اضافی آداپتورهای شبکه فضای ذخیره‌سازی (SAN) و سایر پیشرفت‌هایی که ممکن است اکنون یا در آینده به آنها نیاز داشته‌باشید.

سرورهای پرولینت اچ‌پی

از نوع DL ‌مربوط به نسل جی9 و جی10 سرورهای چند منظوره، امن و بهینه ‌شده اچ پی از نوع رک به همراه ایجاد تعادل در عملکرد توسعه و قابلیت مدیریت منابع در نرم‌افزارهای کاربردی سازمان می باشند.

عملیات هدایت شده AI(عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی)

 سادگی، عملیات هدایت شده AI برای محیط‌ های ابری هیبرید و چگونگی مدیریت و پشتیبانی زیرساخت توسط برنامه InfoSight اچ پی که در حال حاضر برای سرورهای پرولینت Apollo و Synergy قابل اجرا می‌باشند، بوجود می‌آیند. تحت نظارت درآوردن مشخصات سیستم، بهره‌ وری و اطلاعات ظرفیت‌های بکار‌ گرفته ‌شده همچنین آنالیز تجزیه تحلیل داده و توصیه‌های مربوط به قطعات و بهینه‌سازی عملکرد را بدست خواهید آورد.

نقاط قوت سرور رکمونت

مهار شکست

 در سرور‌های رکمونت، برای شناسایی و جای گیزینی قطعه یا سرور خراب نیاز به صرف انرژی زیادی نیست.

مدیریت کابل آسان

 ابزار‌های مدیریت در رک، مدیریت و ساماندهی کابل را در سرور‌هایی از این دست آسان کرده است.

مقرون به صرفه

 این سرور‌ها می‌توانند قدرت بسیار خوب در ازای هزینه مناسب به خریدار ارائه کنند.

نقاط ضعف سرور رکمونت

مصرف برق

 سرور‌های رکمونت به خاطر تراکم بسیار زیاد قطعات، از سیستم‌های خنک کننده جداگانه استفاده می‌کنند که در نهایت باعث می‌شود مصرف انرژی افزایش پیدا کند.

نگهداری

به خاطر اینکه چند سرور در یک قرار می‌گیرند، نگهداری از آنها می‌تواند کار بسیار طاقت فرسایی باشد. این سختی با افزایش تعداد رک، بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *