دسته‌بندی نشده

خدمات شبکه های کامپیوتری

خدمات شبکه

همانطور که ممکن است بدانید در حال حاضر مهم ترین عنصر در سازمان اداره ها و یا شرکتهای کوچک و بزرگ شبکه های کامپیوتری است.در واقع اصلی‌ترین هدف جهت نصب و راه اندازی یک شبکه کامپیوتری استفاده چندین سیستم از منابع سخت افزاری و نرم افزاری میباشد. یکی از مواردی که برای نصب یک شبکه کامپیوتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است خدمات شبکه های کامپیوتری می باشد. ما در این مقاله از سایت نوین قصد داریم تا انواع خدمات شبکه های کامپیوتری را به شما معرفی کرده و توضیح کامل و جامعی را در خصوص این خدمات به شما عزیزان ارائه دهیم، بنابراین در صورتیکه قصد نصب و راه اندازی شبکه ای را برای کسب و کار خود دارید پیشنهاد می شود در ادامه مطلب همراه ما باشید.

یکی از مهمترین خصوصیات شبکه این است که تمامی داده ها و اطلاعات به خوبی طبقه‌بندی شوند و می توان آنها را در هر لحظه در اختیار کاربران شبکه قرارداد. از دیگر ویژگی‌های استفاده از شبکه های کامپیوتری تبادل داده ها و اطلاعات به به صورت سریع می باشد.که این امر برای سازمان ها اهمیت بسزایی دارد. در حال حاضر در کشور و در شهر تهران شرکت های مختلفی وجود دارند که به ارائه انواع خدمات شبکه می پردازند. خدمات شبکه شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

شما می توانید برای دریافت انواع خدمات های مربوط به شبکه به شرکت هورداد نوین مراجعه کرده و با اطمینان کامل کارهای شبکه و راه اندازی آن را به متخصصین این مجموعه بسپارید.

 

اهمیت استفاده از خدمات شبکه کامپیوتری

همانطور که گفته شد، یک شبکه کامپیوتری برای این که بتواند عملکرد و درستی داشته باشد و به خوبی برای سازمان کار بایستی جهت دریافت انواع خدمات شبکه های کامپیوتری اقدام کند. در واقع کلمه خدمات شبکه به منظور توصیف وسیعی از ابزار ها و تجهیزات اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد که تمامی این ها به وسیله یک گروه مرکزی مدیریت شده در دیگر سیستم های شبکه توزیع خواهد .

زمانی که چندین کامپیوتر به یکدیگر یا به یک سرور اتصال دارند،ارتباط رایانه‌ای تشکیل خواهد شد. تمامی سیستم ها می توانند از یک مکان به منابع به صورت مشترک ای دسترسی داشته باشند. استفاده از شبکه های کامپیوتری مزیت های بسیار زیادی را به همراه دارد. علاوه بر این به دلیل اینکه ارتباطات دارای طیف بسیار وسیعی است بهرهمندی از خدمات شبکه می تواند دسترسی هر مجموعه را به منابع راحت تر کند. این موضوع به معنی بهره وری بیشتر از کارکنان و صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان می باشد.

انواع خدمات شبکه کامپیوتر

متن گفتیم که خدمات شبکه های کامپیوتری شامل موارد گوناگونی می شوند که ما در ابتدا از اولین و ابتدایی ترین آن تا اتمام کار را برای شما توضیح می دهیم خدمات شبکه های کامپیوتری عبارتند از:

خدمات مشاوره

بیشتر کسب و کار های امروزی چه بزرگ و چه کوچک و همچنین محیط های اداری و آموزشی نیازمند یک شبکه هستند اما به دلیل این که بسیاری از افراد در زمینه آی تی و شبکه آگاهی های لازم را ندارند، اولین کار برای نصب و راه اندازی شبکه دریافت مشاوره اولیه می باشد. مشاوره شامل بررسی زیرساخت های شبکه انتظارات کارفرما ارائه راه کارهای خوب و و همچنین برآورده تمامی هزینه ها می گردد.

فرایند مشاور شبکه

به دلیل اینکه فناوری اطلاعات و همچنین تجهیزات مربوط به آن در سال‌های گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است در برخی اوقات کارفرماها و صاحبان شرکت ها به منظور هماهنگی با این میزان رشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد، در اینجاست که اهمیت شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه های کامپیوتری بیشتر از هر موقع دیگری مشخص می گردد.

مشاوره شبکه می تواند به صورت تلفنی، حضوری و یا آنلاین به شما ارائه شده و تمامی نیازهای شما را بررسی کند. این امر کمک می‌کند تا شبکه به بهترین نحو ممکن راه اندازی شود و انتظار تمامی کاربران برآورده شود.

 

مزایای دریافت مشاوره برای شبکه

از جمله مهمترین مزیت هایی که شامل دریافت مشاوره شبکه به ویژه در زمانی که هنوز شبکه راه اندازی نشده است می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه و عملکرد در سطح شبکه اشاره کرد. در مراحل بعدی و در زمان راه اندازی شبکه نیز دریافت مشاوره می تواند بهره وری بیشتر و افزایش امنیت شبکه کمک بسیار زیادی کند.

انواع خدمات شبکه. هورداد نوین نت

خدمات پسیو شبکه

یکی از انواع خدمات شبکه های کامپیوتری خدمات پسیو است. خدمات به بخش سخت‌افزاری و زیرساخت یک شبکه و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای ارتقا و راه اندازی آن مربوط می شود مهمترین خدماتی که در بخش پسیو به مشتریان ارائه می شود عبارتند از:

پیاده سازی شبکه بر اساس نیاز سازمان های مختلف مثل شبکه بیسیم و یا شبکه کابلی
طراحی و راه اندازی اتاق مانتو مانیتورینگ و راه اندازی سرور برای شبکه های کامپیوتری
اجرا سازی کابل کشی های شبکه
نصب تجهیزات مربوط به برق راه اندازی یو پی اس و کابل کشی
کابل کشی های مربوط به تلفن و در صورت نیاز مرکز تلفن
نصب و اجراسازی تجهیزات سخت افزاری همانند روتر، سوئیچ و..
تست عملکرد تجهیزات

البته موارد دیگر نیز شامل خدمات شبکه های کامپیوتری پسیو می شود که می‌توان از جمله آنها به نصب دوربین های مداربسته ،سیستم تشخیص هویت و مانتیورینگ اینترنت اشاره کرد.تمامی خدمات پسیو شبکه درمجموعه هورداد نوین نت به مشتریان عزیز ارائه می گردد.

خدمات شبکه های کامپیوتری اکتیو

خدمات اکتیو شبکه در واقع به قسمت های فعال شبکه همانند سرویس ها و نرم افزار های آن گفته می شود به طور کلی خدماتی که در این بخش ارائه می شود عبارتند از:

نصب و پیکربندی ویندوز شبکه
پیکربندی تجهیزات همانند روتر، سوئیچ
راه اندازی سرویس های که در شبکه نیاز است.
نصب نرم افزارها و سرویس های مانیتورینگ و کنترل مدیریت تحت شبکه
اجرا اتوماسیون های اداری
نصب برنامه هایی در زمینه داده ها
نصب و راه اندازی نرم افزارهای اداری

به طور کلی اگر قصد دارید شرکت اداره و یا سازمان خود را در قسمت آی تی هدفمند و مکانیزه کنید، نصب و راه اندازی شبکه و دریافت انواع خدمات شبکه های کامپیوتری می تواند کمک بسیار زیادی به عملکرد مجموعه شما کند.

پشتیبانی شبکه

یکی از مهمترین انواع خدمات شبکه های کامپیوتری که برای هر شبکه‌ای الزامی است، پشتیبانی شبکه می باشد پشتیبانی شبکه به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود. که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

پشتیبانی نرم افزاری شبکه

این دسته از پشتیبانی شبکه به بخش اکتیو شبکه مربوط می شود این نوع خدمات شبکه های کامپیوتری شامل نگهداری از نرم افزار ها و پشتیبانی از داده ها و اطلاعات شبکه است به طور کلی خدماتی که در در این بخش ارائه می گردد عبارتند از:
نصب ویندوز و آپدیت آن
نصب نرم افزارها
پیدا کردن ایرادات نرم افزاری

کنترل و نظارت روی‌ امنیت شبکه

 

خدمات پشتیبانی.

خدمات پشتیبانی. نوین نت

پشتیبانی سخت افزاری شبکه

این نوع از خدمات شبکه های کامپیوتری نیز به بخش پسیو شبکه مربوط می گردد و شامل تمامی نگهداری های سخت افزاری و برطرف کردن مشکلات آن می شود خدماتی که در این بخش نیز ارائه می گردد شامل موارد زیر هستند:
بازدید مداوم از تجهیزات
ارتقا سخت افزاری و پشتیبانی
رفع خرابی و ایرادات سخت افزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *