دسته‌بندی نشده

خدمات پسیو شبکه چیست؟

خدمات پسیو

همانطور که میدانید یکی از بخش های اصلی هر سازمان اداره و یا شرکتی برای عملکرد بهتر، شبکه های کامپیوتری می باشد. شبکه کامپیوتری در یک سازمان حتماً به خدمات شبکه نیز احتیاج دارد. در حقیقت می توان گفت هیچ شبکه ای نمی تواند بدون وجود خدمات شبکه های کامپیوتری در مدت زمان طولانی عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد. خدمات شبکه دارای انواع مختلفی بوده و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: عبارتند از خدمات پسیو شبکه، خدمات اکتیو شبکه و خدمات پشتیبانی. شبکه ما در این مقاله از سایت هورداد نوین نت قصد داریم به طور کامل در مورد خدمات پسیو شبکه بپردازیم.

می توان گفت که در خدمات پسیو فقط کارهایی که مربوط به تجهیزات و بخش های غیر فعال شبکه مربوط می شود، انجام می گردد. به بیان دیگر این نوع از خدمات شبکه بیشتر به قسمتهای زیرساختی شبکه می‌پردازد. لوازم و تجهیزاتی که به برق نیاز ندارند و در آنها هیچ نوع منبع اطلاعاتی وجود ندارد، شامل قسمت پسیو شبکه می شود. این نوع از خدمات شبکه برای هر سازمانی که دارای شبکه های کامپیوتری است، کاملا الزامی و ضروری می باشد. رسانه هایی که در شبکه وجود دارند چه از نوع کابل مسی و چه از نوع کابل فیبر نوری باشند، همچنان پسیو شبکه به حساب می آید.

مسائلی که به زیرساخت‌های شبکه مربوط می شود، از جمله مشکلات اساسی هر شرکت و سازمانی به شمار می رود. زیرا اغلب صاحبان کسب و کار معتقدند که یک شبکه استاندارد باید حتماً از تجهیزات با کیفیت همانند سرور، سوئیچ، روتر مودم و….بهره مند باشد. به همین خاطر است که معمولاً مدیران کسب و کار برای بخش پسیو و زیرساخت شبکه های کامپیوتری چنان ارزش قائل نبوده که این موضوع مشکلاتی را به وجود میاورد.

 

مراحلی که در بخش پسیو انجام می شود، به صورت زیر است:

⦁ انتخاب تجهیزات و سخت افزارهای باکیفیت و متناسب طبق نیازهای سازمان، نخستین مرحله خدمات پسیو است.
⦁ نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری دومین مرحله از این نوع خدمات شبکه است.
⦁ سپس باید نوع پروتکل ها به منظور راه اندازی شبکه و انجام خدمات مربوط به پسیو انجام گردد.

مراحل اجرا سازی پسیو عبارتند از :

⦁ بازدید محل پروژه

برای ارائه خدمات پسیو شبکه در وهله اول متخصصین آی تی در زمینه پسیو از محلی که قرار است نصب و راه اندازی شبکه در آنجا انجام شود دیدن کنند، تا بتوانند طراحی اولیه را برای اجرا سازی بخش پسیو شبکه انجام بدهند.

⦁ انجام طراحی برای زیرساخت شبکه

در مرحله بعدی باید تمامی قسمتهای زیرساختی شبکه طراحی شود. زیرا لازم است تمامی شرایط برای راه اندازی و اجرا سازی شبکه و همچنین شرایط فیزیکی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد، تا بتوان یک نقشه استاندارد از یک شبکه کامپیوتری مناسب را طراحی کرد.

⦁ کابل کشی
این مرحله در خدمات پسیو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بعد از طراحی زیرساخت شبکه و تایید شدن آن برای اجرا کابل کشی شبکه به دو شکل خارجی و داخلی انجام خواهد شد، که در این مرحله توصیه می شود از کابل های اصلی و با کیفیتی استفاده گردد؛ تا شبکه کامپیوتری بتواند در مدت زمان طولانی نیز عملکرد خوبی را داشته باشد.

⦁ نصب دیگر تجهیزات
بعد از انجام کابل کشی شبکه به صورت کامل می توان به نصب و راه اندازی دیگر تجهیزات شبکه همانند مودم، روتر سوئیچ و… پرداخت.

⦁ تست تجهیزات شبکه

این مرحله آخرین مرحله از خدمات پس این بوده که باید تمامی تجهیزات و کابل کشی شبکه بررسی شده و از عملکرد درست آن ها اطمینان حاصل شود. همچنین باید همه نودها از نظر سالم بودن چک شوند تا هیچ گونه قطعی در کابل ها به وجود نیاید.

 

کابل کشی مهم ترین بخش پسیو شبکه

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا در خدمات پسیو شبکه کابل کشی از سایر موارد اهمیت بیشتری دارد؟ بر اساس نظرسنجی ها و تحقیقاتی که در این خصوص وجود دارد، متوجه خواهیم شد که فقط تعداد معدودی از مدیران کسب و کارها و سازمانها قسمت کابل کشی شبکه اهمیت زیادی داده و به دنبال جدیدترین نوع کابل کشی شبکه هستند.

این دسته از صاحبان کسب و کار به خدمات کابل کشی برای شبکه از اهمیت بالای این خدمات به خوبی با خبر هستند. به همین خاطر به منظور کابل کشی شبکه در بخش پسیو از بهترین و ماهرترین کارشناسان آی تی کمک می گیرند. در نوین نت بهترین متخصصین آی تی به کار مشغول بوده که علاوه بر خدمات ذکر شده به نصب انواع دوربین مداربسته نیز می پردازند. . شما می توانید برای رفع تمامی مشکلات شبکه خود و همچنین پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری با خیال راحت به این مجموعه مراجعه کنید، علاوه بر اینها در هورداد نوین نت فروش انواع تجهیزات شبکه و دوربین مداربسته نیز انجام می شود.

خدمات شبکه

خدمات شبکه. هورداد نوین نت

 

انواع خدمات پسیو شبکه

در ابتدا گفته شد خدمات پسیو و شبکه از جمله مهمترین بخش های نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به حساب می آید.که به بخش زیرساختی آن مربوط می شود به بیان دیگر خدمات پسیو از نصب و راه اندازی شبکه نصب و اجرا سازی خدمات مربوط به سرور و کابل کشی همچنین نصب و پیاده سازی تلفن سانترال را شامل می شود. در ادامه به معرفی مهمترین خدمات پسیو شبکه خواهیم پرداخت.
مهم ترین خدمات مربوط به پسیو شبکه عبارتند از:

⦁ طراحی نقشه اولیه برای شبکه
⦁ طراحی و اجراسازی استاندارد اتاق سرور
⦁ اجرا و پیاده سازی شبکه های ساختار یافته
⦁ بهینه سازی بخش زیرساختی شبکه های کامپیوتری قدیمی
⦁ ارائه طراحی و گزارش کار برای طریقه کابل کشی شبکه
⦁ نصب تلفن سانترال
⦁ کابل کشی برای برق
⦁ جا به جا کردن اتاق سرور
⦁ کابل کشی های شبکه
⦁ نصب رک دراتاق سرور
⦁ نصب دوربین های مدار بسته
⦁ نصب سنسورها
⦁ نصب تجهیزات
⦁ نصب سیستم اطفا حریق
⦁ نصب و راه اندازی لوازم هوشمند
⦁ نصب دیگر تجهیزات همچون روتر، سوئیچ و…
به طور کلی موارد ذکر شده در بالا مهم ترین خدماتی هستند که در خدمات پسیو شبکه در نوین نت ارائه خواهند شد.

انواع خدمات شبکه

انواع خدمات شبکه. نوین نت

قیمت خدمات پسیو شبکه

هزینه و قیمت خدمات شبکه در بخش پسیو به عوامل متعددی بستگی دارد این عوامل شامل موارد زیر می شوند :
⦁ نوع شبکه کامپیوتری
⦁ وسعت شبکه
⦁ تعداد گره در هر شبکه
⦁ نوع کابل که مسی باشد یا فیبر نوری
به جز عوامل بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارد که در قیمت خدمات پستی به شبکه می تواند تاثیر گذار باشد، و باید در مقاله ای جداگانه به بررسی هر یک از این عوامل پرداخت.
ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در خصوص خدمات پسیو شبکه به شما ارائه دهیم امیدواریم که از این مطلب اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *