شبکه کامپیوتری

تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

تعرفه خدمات شبکه

قبل از اینکه به دنبال ارزان‌ترین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه باشید، میزان نیازهای شبکه شرکت یا سازمان خود را درنظر بگیرید. هزینه‌ ای که تجهیزات شبکه برای شما داشته‌اند، میزان خسارت در زمان خرابی سیستم‌ها و اینکه زیرساخت شبکه برای شما چقدر اهمیت دارد را در نظر بگیرید.

برای درک بهتر تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه باید قبل از هر اقدامی برخی فاکتورها را در نظر گرفت، به عنوان مثال اینکه:

 چه تعداد تجهیزات شبکه داریم؟

چه سرویس‌هایی در شبکه نصب شده؟

 انتظاراتمان از شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

چه تعداد دفعات حضور متخصص پشتیبانی در محل کار خود نیاز داریم؟

برای تعیین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه یک شرکت، ابتدا متخصصان شبکه هورداد سیستم نوین به صورت رایگان از مجموعه بازدید می‌کنند. تجهیزات و نیازهای شبکه را بررسی می‌کنند و پس از گفت‌وگو با کارفرما در مورد نیازها و انتظاراتشان از پشتیبان شبکه، در اولویت بندی نیازها به آن‌ها کمک می‌کنند و سپس پیش‌فاکتور پشتیبانی شبکه از طرف شرکت ارسال می‌شود.

عوامل مؤثر در تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

•          هدف: هدف از اجرای پروژه جهت انتخاب درست زیر ساخت.

•          تجهیزات: انتخاب درست تجهیزات متناسب با وسعت پروژه و بودجه.

•          نقشه: طراحی نقشه برای اجرای پروژه.

•          توسعه: آینده نگری در پروژه

•          وسعت: وسعت پروژه، تعداد نودهای شبکه و فاصله آن ها از رک یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه های شبکه می باشد.

•          موقعیت: محل جغرافیایی پروژه.

•          کابل کشی: مسیر کابل کشی و نحوه اجرای آن.

•          پهنای باند: پهنای باند مورد نیاز در اجرای شبکه.

تعداد تجهیزات شبکه

تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و سایر تجهیزات سخت افزاری که نیاز به پشتیبانی دارند در قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه موثر است. متخصص شبکه به ازای هر کدام از این تجهیزات است که زمانی را صرف بررسی و عیب یابی می‌کند در نتیجه در مدت حضور متخصص و تعرفه خدمات شبکه تاثیر مستقیم دارد.

تعداد دفعات مراجعه پشتیبان شبکه

تعداد دفعات حضور کارشناس شبکه در ماه با توجه به نیاز کارفرما متفاوت است. این دفعات مراجعه و زمان حضور کارشناس در محل از عوامل اصلی مؤثر در تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه است.

پیچیدگی سخت‌افزاری شبکه

نوع دستگاه هایی که در شبکه استفاده شده است اهمیت زیادی دارد و هر کدام ممکن است به تخصص و مهارت خاص و در نتیجه کارشناس مربوط نیاز داشته باشد. افزایش تعداد کارشناسان به کار گرفته شده و مهارت‌های آن‌ها در هزینه های پشتیبانی شبکه تاثیرگذار است.

نرم‌افزارهای موجود در شبکه

سرویس‌ها و نرم افزارهایی که تحت شبکه کار می‌کنند و پیچیدگی آن‌ها مانند اکتیودایرکتوری، DHCP، فایروال‌ های نرم افزاری، سرویس‌های مانیتورینگ، هزینه مجازی سازی سرور و کلاینت، هر کدام به دلیل نیاز به تخصص خاص و صرف زمان است. که باعث افزایش تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه می‌شود.

مسافت

موقعیت مکانی مجموعه و فاصله آن تا محل کارشناس شبکه و مسافتی که باید طی شود، به عنوان هزینه های رفت‌وآمد بر قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تاثیرگذار است.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

از دیگر مواردی که بر قیمت تاثیر دارد، نحوه ی ارائه خدمات پشتیبانی شبکه است. که به دو صورت حضوری و غیرحضوری می‌باشد. در حالت غیرحضوری چون کارشناس در محل حاضر نمی‌شود و زمان کمتری را برای عیب یابی صرف می‌کند. در نتیجه برای کارفرما هزینه کمتری دارد.

قیمت خدمات پشتیبانی شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. و به همین دلیل است که خیلی از شرکت‌ها لیست تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه خود را ارائه نمی‌دهند. زیرا هزینه اینگونه خدمات برای هر کسب‌وکاری متفاوت و با توجه به شرایط، نیازها و درخواست‌های آن‌هاست. هزینه پشتیبانی شبکه شما به قرارداد شما و مواردی که در آن آمده است بستگی دارد.

هزینه کابل کشی شبکه در تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

هزینه کابل کشی

پروسه کابل کشی شبکه پیچیده ترین قسمت کار است. برای همین تکنسین‌ها برای محاسبه قیمت کابل کشی شبکه فاکتورهای بسیاری را در نظر می‌گیرند. تکنسین های شبکه نیز باید دانش اصول کابل کشی شبکه را داشته باشند. برای همین، بهتر است که از یک متخصص شبکه با تحصیلات و تجربه لازم برای پروژه‌های پسیو شبکه استفاده شود. یکی از اصول مهم در کابل کشی شبکه در نظر گرفتن ایمنی و محافظت از کابل های شبکه است.

چون شرکت ها همیشه در حال رشد و توسعه هستند، پس اگر اصول کابل کشی شبکه در راه اندازی شبکه رعایت نشود شرکت یا سازمان در آینده خسارت های مالی زیادی میبیند. با توجه به اینکه با به کارگیری متخصصین شبکه، معمولا هزینه پروژه پسیو شبکه بالا می‌رود. اما این یک سرمایه‌گذاری خوب می باشد زیرا آن‌ها کار را با ایمنی بالا و تضمین شده تحویل شما می‌دهند.

در بسیاری از موارد انجام زیر ساخت شبکه با هدف خاصی انجام می‌گیرد. که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را شامل شود. بنابراین بسیاری از شرکت ها نیازهای آینده کسب و کار خود را نیز در نظر می‌گیرند و بسته به نوع تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده عمل می‌کنند. یک شرکت کوچک به طور متوسط به ازای هر نود 20 متر کابل نیاز دارد. و یک مجموعه کوچک با نهایت 10 نود، متوسط 200 متر کابل شبکه نیاز دارد. شاید در آینده نیاز به دوربین مداربسته تحت شبکه و یا سیستم های حفاظتی داشته باشد. که می‌توانند برای صرفه جویی در هزینه های آتی کابل های مورد نیاز را زودتر نصب کنند.

متخصصین شبکه پس از تعیین تعداد کابل ها، مسیر کابل ها را درون رک نیز مشخص می‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ابزارهای مناسب برای آرایش رک و مدیریت کابل را برای محافظت از کابل‌ها انتخاب کنند.

تعرفه قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه شرکت هورداد سیستم نوین

تعیین تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت بسته‌های آماده و یا از پیش تعیین شده غیر ممکن و غیر حرفه‌ای است. چرا که هر شبکه‌ای ویژگی‌ها و نیازهای خود را دارد که مستلزم بازدید دقیق پیش از ارائه قیمت می‌باشد. توجه داشته باشید که ارائه تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه برای یک مجموعه توسط یک متخصص پس از بازدید از مجموعه، بررسی و گفت‌وگو با کارفرما صورت می‌گیرد و به عوامل بسیاری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *